Кафедра оркестрових інструментів: Recent submissions

  • Селеменева, Т. (ХДАК, 2024)
    Cучасний скрипковий виконавець повинен відповідати нормам сучасного світу. В сьогоднішніх реаліях слухач вибирає більш популяризовану та естрадну музику. Тому необхідно розширяти знання та вміння своєї техніки гри на ...
  • Бурда, О. (ХДАК, 2024)
    Ударні інструменти, завдяки своїй здатності створювати складні, багатошарові ритмічні конструкції, мають значний вплив на емоційний спектр сприйняття музики. Основними параметрами, які впливають на сприйняття ритмічних ...
  • Комар, А. М. (ХДАК, 2024)
    Онлайн-формат є величезним викликом для викладачів, які мусять реорганізувати свої робочі програми. Для гри на духових інструментах критично важливою є точність передачі звуку. Онлайн-заняття можуть ускладню вати адекватне ...
  • Бобух, А. О. (ХДАК, 2024)
    Вплив творчості Жако Пасторіуса на джазову музику великий, що прийнято поділяти бас-гітару на «те, що було до Пасторіуса, і те, що стало після». Прагнучи постійного удосконалення власної манери гри, звуковидобування, Жако ...
  • Романенко, С. Ю. (ХДАК, 2024)
    Професійне читання нотно-музичного тексту спрямоване на опанування всієї письмово зафіксованої інформації та уможливить більш достовірну виконавську інтерпретацію. Саме тому необхідною умовою такого опанування є усебічний ...
  • Козеняшев, Є. А. (ХДАК, 2024)
    Назва інструменту «офіклеїд» є мало розповсюджена й відома тільки вузькому колу музикантів-професіоналів. Це саксофон. «Дерев’яний офіклеїд» — так назвав свій винахід бельгійський майстер Адольф Сакс на початку 1840 р. У ...
  • Янжула, Д. А. (ХДАК, 2024)
    Виражальні можливості тромбона потребували переосмислення й адаптації до нових музичних вимог, що викликало появу нових прийомів гри та «актуалізацію» традиційних технік у відповідь на тенденції музики Новітнього часу. ...
  • Лічуань Чжан (ХДАК, 2024)
    Поширення симфонічного виконавства в Харкові в останні десятиліття ХІХ ст. зумовлене стабілізацією практики виступів у місті оперних та опереткових труп I діяльністю Харківського відділення Російського музичного товариства ...
  • Косенко, Г. Г. (ХДАК, 2024)
    Віртуальна реальність (VR) як технологія створення штучного середовища, що може імітувати реальний світ, або вигадане середовище це рішення для таких дисциплін, як спеціальний інструмент, оркестровий клас чи камерний ...
  • Гайденко, І. А. (ХДАК, 2024)
    Ідея твору «Гелон» (“Γέλων”) для хору та ударних прийшла майже тридцять років тому в процесі знайомства зі звуками електронного модуля E-mu Proteus FX. П’єса сподобалась учасникам рок-гурту “Nokturnal Mortum”, і автор ...
  • Лічуань Чжан (ХДАК, 2024)
    Функціонування Харківського музичного училища (надалі — ХМУ) з 1883 р. стимулювало задіяння в освітньому процесі високопрофесійних музикантів — представників європейської культури, які на тривалий час пов’язували свою ...
  • Янжула, Д. (ХДАК, 2024)
    Тромбон, як духовий інструмент, пережив значний еволюційний шлях, який охоплює як зміни в його органологічних характеристиках, так і в особливостях його використання. У зв’язку із цим, рівень майстерності (технічні можливості ...
  • Янжула, Д. А. (2024)
    Genre in music, as well as in art in general, is a changing mirror system through which life is analyzed. Therefore, any definitions and classifications of musical genres are not fixed but are in constant development – ...
  • Юрова, С. (ХДАК, 2024)
    Сьогодні одним із найпопулярніших музичних стилів Франції (як і в усьому світі) є «легке слухання» (також відоме як “ambient”, “new age”) — це нова трансформація фонової музики, яку створював Ерік Саті ще сто років тому. ...
  • Зима, В. О. (ХДАК, 2024)
    У ХХІ ст. тембр кларнета знаходить своє застосування в безлічі творів різноманітних жанрів. Цей інструмент застосовується в оркестровій музиці, ансамблях духових та мультиінструментальних складах. У кельтській фольклорній ...
  • Романенко, С. Ю. (ХДАК, 2024)
    Поточний, 2024 рік — не ювілейний, але достатньо вагомий для біографії українського композитора: у січні відзначили 145 років з дня народження, а у вересні згадаємо 45-ту річницю від дня смерті митця. Так, насичене життя ...
  • Козеняшев, Є. А. (ХДАК, 2024)
    Варган, або щелепна арфа, є відомий у всьому світі. Він має багато назв залежно від культури і регіону. Існує багато оповідань та стародавніх артефактів, які свідчать, що варган має довгу і розвинуту історію, яка пов’язана ...
  • Романенко, С. Ю. (ХДАК, 2024)
    Виконавська майстерність професійного музиканта визначається передусім якістю самостійної підготовки. Головною метою самостійних занять є надбання здобувачами освіти технологічних навичок. Це, насамперед, якість тембру ...
  • Зима, В. О. (ХДАК, 2024)
    Методичні рекомендації з дисципліни «Спецінструмент» «Розвиток подвійного стакато кларнетиста» стануть у нагоді виконавцю у процесі самопідготовки. В роботі розглянуто основні етапи опанування навички виконання подвійного ...
  • Комар, А. М. (ХДАК, 2024)
    Програма та навч.-метод. матеріали з курсу «Вивчення споріднених інструментів» призначені для підготовки здобувачів першого (бакалаврського) рівня освіти зі спеціальності 025 «Музичне мистецтво». Зміст програма та навч. ...