В статье раскрыто онтологическую сущность музыкального звука как исполнительской категории, что связано с поисками когнитивных параметров смысла – «становящегося явления».
Розглядаються проблеми творчого музичного мислення як основи фортепіанного виконавства. Вивчаються процеси та тенденції впливу музичного мислення на виконавський процес, який зумовлений вдосконаленням творчої концепції ...
У статті акцентувано увагу на очевидних складових музично-мовного письма Ф. Шопена, що робить стиль цього композитора впізнаваним, а саме - оригінальність елементів, які складають фактуру його творів та оригінальність ...
Проаналізовано наукові джерела, у яких автори порушують питання музичної та фортепіанної культури. Систематизовано визначення «музична культура» та «фортепіанна культура» відповідно до хронології їхньої появи в наукових ...
Виявлена специфіка педагогічної та виконавської діяльності відомої представниці харківської фортепіанної школи В. І. Лозової на основі системного аналізу її творчого шляху. Визначено чинники, які вплинули на формування ...
Досліджено виховні та педагогічні методи, творчі форми викладання курсу
фортепіано для різних музичних освітніх програм у закладах вищої освіти
культури. Виділено три складники навчального репертуару здобувачів освіти ...
Розглянуто специфіку інтерпретації жанру варіацій у композиторській творчості канадського піаніста-віртуоза і композитора М.-А. Амлена, чиє мистецтво та особистість привертає увагу широкої аудиторії слухачів, виконавців і ...
Виявлено, що в останні десятиліття дедалі більшу увагу вітчизняних та зарубіжних дослідників привертає композиторське й виконавське мистецтво певних музичних діячів, які вплинули на становлення не лише музичної культури ...
Розглянуто програмність як особливість розвитку жанру циклу фортепіанної мініатюри у творчості українських композиторів другої половини ХХ ст. Досліджено процеси та тенденції, які зумовили його становлення, для якого ...
Перша половина XX ст. характеризується короткочасним ренесансом особистості і творчості М. Клементі. У той час з’явилися музикознавчі монографії О. Ніколаєва та Л. Плантінга, завдяки яким до композитора було знов привернуто ...
Розглянуто особливості фортепіанної фактури у творах Ф. Шопена. Цей об’єкт розвідки висвітлюється з позицій виконавського аналізу, який поєднує музикознавчий підхід з технологією фортепіанної гри. Вибір фактурного аспекту ...
На зламі тисячоліть виникають нові форми репрезентації звукового образу світу, які представлені у мистецтві sound art. Експериментування зі звуковими інсталяціями, хоч воно є швидкоплинним, як і саме звучання, такі ...
Розвиток методичних принципів фортепіанного виконавства відбувався в результаті пошуку і затвердження інноваційних прийомів фортепіанної гри. Новація передбачає перетворювальну творчу діяльність, наслідком якої є збагачення ...
Розглянуто принципи трактування жанру фортепіанної прелюдії в доробку С. Фейнберга. У контексті взаємозв’язку його композиторського стилю зі скрябінівською творчою традицією виявлено ключові моменти, які вирізняють манеру ...
Досліджено особливості формування та еволюції фортепіанної культури в країнах Південної та Латинської Америки. Виокремлено й проаналізовано чинники, що стали відправною точкою в розвитку багатогранної музичної культури ...
Статтю присвячено виявленню особливостей виконавського відтворення фактурної програми музичного твору. Виконавець-піаніст, базуючись на розгляді фактурної програми як послідовності змін музичного викладу в процесі розгортання ...
У творчому доробку А. Караманова (1934–2007 рр.) — композитора-симфоніста за типом мислення — особливе місце посідають три фортепіанні концерти, у яких, неначе в дзеркалі, відображається еволюція його стилю. Ознаками цього ...
Розглянуто особливості концертно-фортепіанного стилю А. Караманова — видатного українського композитора, творчість котрого лише останнім часом стає предметом музикознавчого дискурсу. Окреслюється «крива» овностильової ...
Стаття продовжує цикл публікацій (у межах багаторічного дослідження піаністичної культури Харкова 40–80-х рр. ХХ ст.), присвячених висвітленню творчої діяльності відомих представників харківської фортепіанної школи. На ...
Актуальність теми. Проблема дослідження інтерпретаційних версій взірців європейської класики, здійснених китайським піаністом ХХ століття Фу Цуном як одним з історично перших музикантів, творчий шлях яких постає як наслідок ...