У творчості композитора Валентина Сильвестровa еволюціонують фундаментальні етнічні мистецькі прообрази, з новою силою актуалізується давня включеність українського музичного вислову у світові семіологічні процеси. Звернення ...
Особливостями виконавського стилю видатного румунського піаніста Раду Лупу (1945–2022) є його інтерпретаційні версії опусів німецьких композиторів-романтиків. Специфіка інтерпретації Р. Лупу для виконавського прочитання ...
Основуючись на градації виконавських типів піаністів, друга половина ХІХ ст. знаменується переходом від типу віртуоза-композитора до віртуоза інтерпретатора. У цей період поширеним було не лише створення музичних композиції, ...
Передумовами формування одеської піаністичної школи у XIX ст. стали: побутове салонне музикування; інтенсифікація культурного, зокрема музичного, життя в місті; виступи місцевих та гастролі західних піаністів. Популяризаторами ...
Скляров, О. Д.; Рум'янцева, А. Ю.; Степанова, О. Ю.; Рябуха, Н. О.(ХДАК, 2024)
Програма та навчально-методичні матеріали з курсу «Фортепіано» призначені для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти за спеціальністю «Музичне мистецтво» з освітньо-професійних програм: «Академічний спів», ...
Програма курсу спрямована на формування необхідних навичок акомпанементу, взаємодії з солістами та ансамблевого виконавства, що має вирішальне значення для майбутньої музичної кар'єри здобувачів освіти. Методичні матеріали ...
Рябуха, Н. О.; Степанова, О. Ю.; Скляров, О. Д.(ХДАК, 2024)
Програма та навчально-методичні матеріали з дисципліни «Спеціальний інструмент» (фортепіано) сформований для комплексної підготовки здобувачів-піаністів до професійної діяльності. Вони забезпечують систематичний підхід до ...
Програма та навчально-методичні матеріали курсу спрямовані на формування необхідних навичок акомпанементу, взаємодії з солістами та ансамблевого виконавства, що має вирішальне значення для майбутньої музичної кар’єри ...
Рябуха, Н. О.; Степанова, О. Ю.; Скляров, О. Д.(ХДАК, 2024)
Програма та навчально-методичні матеріали з дисципліни «Спеціальний інструмент» (фортепіано) сформований для комплексної підготовки здобувачів-піаністів до професійної діяльності. Вони забезпечують систематичний підхід до ...
У статті визначено композиційно-драматургічну специфіку двох концертних полонезів М. Лисенка та виявлено тенденції їх виконавського осмислення. У цих п’єсах композитор репрезентує різні підходи до трактування жанру полонезу, ...
У статті висвітлено специфіку втілення концепту духовності як світоглядного, аксіологічного центру композиторської творчості В. Птушкіна, що закарбовується в діалозі з культурним досвідом людства, апеляціях до знаків ...
Пропоноване методичне видання містить вказівки до самостійної роботи здобувачів вищої освіти першого рівня (бакалавр) в межах навчального курсу «Сучасний фортепіанний репертуар», спрямовані на доповнення існуючих знань з ...
Навчальна дисципліна «Науково-дослідна робота» спрямована на формування у здобувачів вищої освіти загальних та фахових компетентностей, необхідних для здійснення дослідницької діяльності у сфері фортепіанного мистецтва для ...
Курс «Фортепіано» сприяє вихованню естетичних критеріїв, збагаченню художньо-образного мислення здобувачів. Одним із суттєвих аспектів, що сприяє розширенню мистецького кругозору здобувачів є звернення до різнопланового ...
Розглядається явище концертмейстерської культури як художній феномен. Мета дослідження – висвітлити, на основі порівняльно-історичного аналізу, генезис та історичний розвиток типів концертмейстерського мистецтва, визначити ...
Метою курсу дисципліни «Основи сценічної майстерності піаніста» є оволодіння студентами основами техніки та мистецтва сценічно-виконавської діяльності; розвиток виконавських навичок майбутніх фахівців музичного мистецтва ...
Пошуковістю, як генеральною ознакою доби, яскраво позначена творчість одного з найоригінальніших композиторів першої половини ХХ ст. М. Рославця (1881–1944). Його прагнення до винаходу нової системи організації звуку ...
Фортепіанні транскрипції власних пісень відомого американського композитора Джорджа Гершвіна, які 1932 року були опубліковані у збірці під назвою George Gershwin’s Songbook, неодноразово привертали увагу широкого кола ...
Генезу харківської піаністичної школи дослідники зазвичай пов’язують
з останніми десятиліттями ХІХ — початком ХХ ст. і, зокрема, з діяльністю
І. І. Слатіна — засновника харківського музичного училища та консерваторії,
Р. ...
На сьогодні в теоретичному музикознавстві закладено засади повноцінної, науково-аргументованої теорії фактури в музиці. Фактура — комплексне явище та наріжний виражальний засіб, який за своєю значимістю кореспондує з ...