Abstract:
Місце жінки у різні історичні епохи - тема, яка завжди була актуальна. Наразі - це виклик, який кидає жінка у відповідь власне суспільству, яке до нашого часу позбавляло її багатьох можливостей: навчання, право вибору і т. д. Жінка рішуче прагне звернути на себе увагу громадськості, щоб остання гідно оцінила її високу соціальну значущість. У дослідженні занурення йде до теми "жінка у мистецтві", але саме про її роль у ньому. Російська академія мистецтв, до появи Зінаїди Серебрякової, жодній жінці не присуджувала званна академіка. Анна Анкер не мала можливості навчатися у вищому закладі, адже вступити до академії мистецтв їй не вдалося тільки через те, що вона - жінка. Цим дослідженням хочемо показати, що творчість немає гендеру, зате вона має душу, яку в наш час так рідко можна зустріти у картинах сучасних митців. Об'єктом дослідження є художня культура України та Данії кінця ХІХ - початку ХХ ст. Предметом дослідження є творчий та життєвий шляхи Анни Анкер та Зінаїди Серебрякової. Метою роботи є визначення культурологічних паралелей у творчому та життєвому шляхах Анни Анкер та Зінаїди Серебрякової.