Аннотации:
Метою статті є зіставлення деяких візуальних фреймів, виплоджених наративними уявленнями про український національний характер у ХІХ–ХХ ст., з візуальними репрезентаціями цих уявлень у популярних в Україні соціальних медіа і мережах у першій чверті ХХІ ст. Методологія дослідження поєднує кількісні (контент-аналіз, статистичні підрахунки) і якісні (структурно семіотико-семантичний аналіз) методи з культурологічною інтерпретацією результатів. Наукова новизна полягає у встановленні зовнішніх і внутрішніх видозмін у візуальних репрезентаціях українського національного характеру в соціокультурному контексті навздогінної модернізації. Висновки. Образ «мальовничого українського села» як візуальна репрезентація провідних особливостей українського національного характеру — «емоціоналізм і сентименталізм, чутливість та ліризм» й почасти «індивідуалізм» (Д. Чижевський) було сформовано в
образотворчому мистецтві кінця ХІХ ст. У поширених в Україні на початку ХХІ ст. соціальних медіа і мережах він зазнав лише несуттєвих внутрішніх трансформацій (зміна ракурсу зображення, зростання масштабності того, що зображується, розширення ландшафтної складової). Натомість відбувається зовнішня його трансформація в глобальний медіапродукт. Це унаочнює незавершеність модернізації України, консервацію значимого домодерного складника в її культурі.