Репозиторий ХГАК

Грим як простір семіотичної комунікації

Показать сокращенную информацию

dc.contributor.author Проскурякова, О. В.
dc.date.accessioned 2023-01-04T18:46:26Z
dc.date.available 2023-01-04T18:46:26Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Проскурякова, О. В. Грим як простір семіотичної комунікації / О. В. Проскурякова // Культура України : зб. наук. пр. / Харків. держ. акад. культури. - Харків, 2022. - Вип. 78. - С. 38-44. https://doi.org/10.31516/2410-5325.078.04 ua
dc.identifier.uri http://95.164.172.68:8080/khkdak-xmlui/handle/123456789/1898
dc.description.abstract The purpose of the article is to study the peculiarities of semiotic communication in make-up art. The methodology. New methodological principles of make-up training, which are based on the intersection of cultural and art history approaches, will be proposed. Particular attention is paid to the semiotic study of make-up. The results. Having studied the construction and functioning of make-up as a symbolic system, it has been proven that make-up art has a complex structure of semiotic communication. It can be traced in its symbolic units (color, line, etc.) and their interaction, as well as in the multi-layered structure of reference and recipient, which is most vividly reflected in theatrical make-up. ua
dc.language.iso other ua
dc.subject грим, make-up art ua
dc.subject театральна семіотика, theatrical semiotics ua
dc.title Грим як простір семіотичної комунікації ua
dc.type Article ua


Файлы в этом документе

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию

Поиск в DSpace


Расширенный поиск

Просмотр

Моя учетная запись