Repository KhDAK

Бауґауз у контексті китайсько-японської мистецької парадигми

Show simple item record

dc.contributor.author Рибалко, С. Б.
dc.date.accessioned 2023-04-05T08:02:53Z
dc.date.available 2023-04-05T08:02:53Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Рибалко С. Б. Бауґауз у контексті китайсько-японської мистецької парадигми / Рибалко Світлана Борисівна // Український мистецтвознавчий дискурс. — 2022. — Вип. 5. — С. 54-60. ua
dc.identifier.uri http://195.20.96.242:5028/khkdak-xmlui/handle/123456789/2078
dc.description.abstract Мета статті полягає у висвітленні педагогічної та творчої практики архітектурно-дизайнерської школи Бауґауз у контексті орієнтальних культурно-мистецьких практик. Методи дослідження зумовлені метою та специфікою досліджуваних матеріалів. Серед них загальнонаукові методи систематизації, порівняння, опитування, фотофіксації, так і спеціальні – методи та прийоми формального, функціонального, образно-стилістичного аналізу. Результати роботи: визначено паралелі між китайською та японською мистецькими явищами і програмними завданнями, художніми принципами та підходами, декларованими школою (японською архітектурою, театральною практикою Но, орігамі, чайною церемонією; китайською традицією каліграфії та монохромного живопису тушшю). Окреслено ступінь вивченості проблеми орієнталізму в дизайні та перспективи її подальших досліджень. Встановлено, що відкидаючи західну академічну традицію вчителі-реформатори зверталися до художніх традицій Сходу. Показано, що в східних (китайських та японських) практиках виокремлювалися актуальні з точки зору представників Школи принципи та підходи – вихід за межі усталеного, розвиток образного мислення, пошук простих та виразних рішень, мінімалізм, вивчення матеріалу та його властивостей, функціональність при високому ступені художності, технологічності. Практичне значення отриманих результатів полягає у можливості їхньої екстраполяції на сучасні дизайнерські педагогічні та творчі практики з метою осмислення та використання досвіду Баугаузу в адаптації й трансляції орієнтальних художніх принципів та підходів. ua
dc.language.iso other ua
dc.subject мистецтво японське, Japanese art ua
dc.title Бауґауз у контексті китайсько-японської мистецької парадигми ua
dc.type Article ua


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account