dc.contributor.author |
Мархайчук, Н. В. |
|
dc.contributor.author |
Тарасов, В. В. |
|
dc.date.accessioned |
2023-04-07T11:43:32Z |
|
dc.date.available |
2023-04-07T11:43:32Z |
|
dc.date.issued |
2023 |
|
dc.identifier.citation |
Мархайчук Н. В. Художні прийоми та виражальні засоби «чорного кіно»: від неонуару до постнуару / Н. В. Мархайчук, В. В. Тарасов // Культура Українии : зб. наук. пр. / М-во культури та інформ. політики України, Харків. держ. акад. культури ; [голов. ред. В. М. Шейко ; за заг. ред. В. Шейка]. — Харків : ХДАК, 2023. — Вип. 79. — С. 60-73. |
ua |
dc.identifier.uri |
http://195.20.96.242:5028/khkdak-xmlui/handle/123456789/2103 |
|
dc.description.abstract |
Метою статті є дослідження художніх прийомів та виражальних засобів неонуару і постнуару в кінематографі кінця ХХ — початку ХХI ст. Предметом аналізу є нуарні явища — новітні та постмодерністські процеси в кіно, що базуються на естетичному, жанровому й стильовому каноні нуару. Визначені авторами сукупності основних прийомів і виражальних засобів «нуарних» явищ у кінематографі другої половини ХХ — початку ХХІ ст. дозволяють виокремити три просторово-композиційні системи, які характеризують специфіку нуару, неонуару та постнуару: 1) у рамках нуару — лінійне розгортання дії, у межах якої сцени та кадрова побудова перебувають у прямому причинно-наслідкову зв’язку; 2) у контексті неонуару композиційність є питанням конкретного дійового топосу кінострічки; попри існування загальних правил та характеристик роботи із площинами та простором, домінує загальне враження панорамності і різномасштабності; 3) постнуарна естетика формується в площині більшого розмаїття художніх прийомів, що пов’язано із практичною відсутністю «канонічних» меж та властивістю постестетики поєднувати різні ефекти, засоби (а в окремих має місце «цитування» та «переозначення»). |
ua |
dc.language.iso |
other |
ua |
dc.publisher |
ХДАК |
ua |
dc.subject |
audiovisual art |
ua |
dc.subject |
cinematographic art |
ua |
dc.subject |
neo-noir |
|
dc.title |
Художні прийоми та виражальні засоби «чорного кіно»: від неонуару до постнуару |
ua |
dc.type |
Article |
ua |