Репозиторий ХГАК

The concept of “Theatre of the absurd”: features, paradoxes and philosophy

Показать сокращенную информацию

dc.contributor.author Liubchenko, O.
dc.date.accessioned 2023-05-20T17:18:19Z
dc.date.available 2023-05-20T17:18:19Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation Liubchenko, O. The concept of “Theatre of the absurd”: features, paradoxes and philosophy [Електронний ресурс] = Поняття «Театр абсурду»: особливості, парадокси, філософія // Культура та інформаційне суспільство ХХІ століття. У 2 ч / М-во освіти і науки України, Ін-т модернізації змісту освіти, М-во культури та інформ. політики України, Харків. держ. акад. культури, Наук. т-во студентів, аспірантів, докторантів та молодих учених ХДАК, Нац. акад. мистецтв України ; [редкол.: Н. О. Рябуха та ін.] : матеріали міжнар. наук.-теорет. конф. молодих учених, 20-21 квіт. 2023 р. — Харків : ХДАК, 2023. — Ч. 1. — С. 190-192. ua
dc.identifier.uri http://195.20.96.242:5028/khkdak-xmlui/handle/123456789/2256
dc.description.abstract The theater of the absurd is a direction of drama based on the principles of total rejection of a person from the social and physical environment. Plays in this direction first appeared in the early 1950s in France, and then spread throughout Western Europe and the United States. The sources of the theater of the absurd can be identified in the practical and theoretical activities of representatives of the early 20th century, such as A. Jarry’s “King Ubyu” (1896), G. Apollinaire’s “Pop Tiresias” (1903), where farce and vaudeville were combined, in the plays of F. Wedekind withthe irrational aspirations of his heroes. The emergence of a new direction in drama was discussed after the Paris premieres of The Bald Soprano, 1950 by E. Ionesco and Waiting for Godot, 1953 by S. Beckett. The line of absurdity is manifested in the fact that in the production of the play “The Bald Singer”, that the singer herself does not exist, and on the stage, there are two married couples, whose inconsistent, full of cliché speech reflects the absurdity of a world in which language makes communiation more difficult than it promotes. In S. Beckett’s play “Waiting for Godot” two tramps are waiting on the road for a certain Godot, who never appears. ua
dc.language.iso en ua
dc.publisher ХДАК ua
dc.subject театр абсурду, theater of the absurd ua
dc.title The concept of “Theatre of the absurd”: features, paradoxes and philosophy ua
dc.type Thesis ua


Файлы в этом документе

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию

Поиск в DSpace


Расширенный поиск

Просмотр

Моя учетная запись