Репозиторій ХДАК

Кінематографічні образи війни: репрезентація ідеології часів української незалежності

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Грузіна, О. Д.
dc.date.accessioned 2023-05-30T19:02:45Z
dc.date.available 2023-05-30T19:02:45Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation Грузіна, О. Д. Кінематографічні образи війни: репрезентація ідеології часів української незалежності [Електронний ресурс] : кваліфікац. робота на здобуття ступеня бакалавра, освітньо-професійна програма "Фундаментальна та прикладна культурологія", спец. 034 "Культурологія" / Грузіна Олена Дмитрівна ; М-во культури та інформ. політики України, Харків. держ. акад. культури, Ф-т культурології, Каф. культурології. — Харків : ХДАК, 2023. — 55 с. — Бібліогр.: 61 назв. ua
dc.identifier.uri http://195.20.96.242:5028/khkdak-xmlui/handle/123456789/2343
dc.description.abstract Воєнне вторгнення росії в Україну зумовило пробудження інтересу до національної історії, історії російсько-української війни із 2014 року по сьогодні, а також ствердження колективної національної самосвідомості. Повномасштабна війна зупинила процеси багатьох сфер, зокрема, сфери культури, при тому, що запит на неї продовжував існувати. Таким чином, відбувається звернення до культурного надбання останніх років, зокрема, до кінематографу. Важливо розуміти, що саме культура та політика останніх років також виступають важелем впливу на наше ставлення до війни, влади та суспільних позицій. Умови розвитку українського кінематографу є важкими, і не помітити різке збільшення випуску картин із 2014 року не уявляється можливим, при цьому більша частина фільмів є присвяченою безпосередньо подіям війни, Майдану або ж історії України. Це дозволяє припустити думку, яка і буде обґрунтовуватись в роботі: про погляд на кінематограф як інструмент політики, а не форму мистецтва. Такий фокус уваги також спричиняють медійні образи військових із лютого 2022 року, які є фільмічно ідеалізованими та професійно підготовленими, одночасно будучи простими людьми. Також актуальність обґрунтовується наскрізним зверненням до націоналістичних ідеалів 2004 року, що були повторені у 2014 році, і пізніше — у 2022 році, а також до наративу постійної російської агресії, що простежується через століття, оскільки такі мотиви повинні бути широко закріпленими, і однією із форм закріплення та утвердження виступає кінематограф, що знов звертає нас до можливої політичної заангажованості. Метою дослідження є виокремлення кінематографічних образів з українських фільмів воєнної та історичної тематики в період з 2014 по 2022 рік та експлікація відповідної ідеології. ua
dc.language.iso ua ua
dc.publisher ХДАК ua
dc.subject російсько-українська війна ua
dc.subject Russian-Ukrainian war ua
dc.subject кіномистецтво України ua
dc.subject Ukrainian movies ua
dc.subject Ukrainian cinematography ua
dc.title Кінематографічні образи війни: репрезентація ідеології часів української незалежності ua
dc.title.alternative кваліфікац. робота на здобуття ступеня бакалавра, освітньо-професійна програма "Фундаментальна та прикладна культурологія", спец. 034 "Культурологія" ua
dc.type Bachelor work ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу