dc.contributor.author |
Калашникова, А. І. |
|
dc.date.accessioned |
2024-01-05T19:06:20Z |
|
dc.date.available |
2024-01-05T19:06:20Z |
|
dc.date.issued |
2023 |
|
dc.identifier.citation |
Калашникова, А. Техніка синтетакордів у фортепіанному доробку М. Рославця [Електронний ресурс] = Technique of synthetic chords in the piano works of M. Roslavets / А. Калашникова // Культурологія та соціальні комунікації: інноваційні стратегії розвитку. У 2 ч. : матеріали міжнар. наук. конф. (22-23 листоп. 2023 р.) / М-во культури та інформ. політики України, М-во освіти і науки України, Харків. держ. акад. культури, Нац. акад.відп. за вип.голова оргкомітету) та ін.]. Харків : ХДАК, 2023. Ч. 2. С. 114-115. |
ua |
dc.identifier.uri |
http://195.20.96.242:5028/khkdak-xmlui/handle/123456789/2835 |
|
dc.description.abstract |
Пошуковістю, як генеральною ознакою доби, яскраво позначена творчість одного з найоригінальніших композиторів першої половини ХХ ст. М. Рославця (1881–1944). Його прагнення до винаходу нової системи організації звуку реалізувалось у створенні нової гармонічної системи, так званої «техніки
синтетакордів» — сполучень з шести-восьми та більше нот. З одного боку, у цьому «винаході» М. Рославця дослідники вбачали продовження гармонічних експериментів О. Скрябіна, а з іншого, — аналогії із серійною технікою австрійського композитора А. Шенберга. Попри ці порівняння, система М. Рославця за своєю суттю була індивідуальна й зовсім не схожа з іншими. Вона засновувалась на маніпуляціях із синтетичними акордами, що шляхом їх переносу на всі дванадцять ступенів хроматичної гами скеровували структурний план висоти тону всього твору як в гармонічному, так і в мелодичному вимірах. |
ua |
dc.language.iso |
ua |
ua |
dc.publisher |
ХДАК |
ua |
dc.subject |
композитори українські |
ua |
dc.subject |
Ukrainian composers |
ua |
dc.subject |
piano pieces |
|
dc.title |
Техніка синтетакордів у фортепіанному доробку М. Рославця |
ua |
dc.type |
Thesis |
ua |