Дисертацію присвячено дослідженню особливостей трактування, виконання і семантичного різнобарв’я жіночих ролей у китайській традиційній опері, зокрема в йпопулярніших у країні Пекінській опері та опері Юе, у проєвропейських операх композиторів Піднебесної другої половини ХХ – початку ХХІ ст., а також особливостям виконання жінками чоловічих ролей в опері Ює. Актуальність теми зумовлена широкою популярністю китайського традиційного і сучасного оперного мистецтва не лише на батьківщині, а й в усьому світі, появою численних зразків у жанрах традиційної і проєвропейської опер, де саме жіночі персонажі відіграють провідне значення в драматургії таких творів, і, водночас, недостатньою увагою дослідників до аналізу семантичних функцій і значення жіночих амплуа в цій важливій для Китаю і світу царині музичного мистецтва. Об’єктом дослідження є китайське традиційне і сучасне оперне мистецтво. Предметом — специфіка семантичних функцій жіночих амплуа в драматургії китайських традиційних і проєврпейських опер ХІХ — початку ХХІ ст.
The dissertation is devoted to the study of the peculiarities of the interpretation, performance and semantic variety of female characters in Chinese traditional opera, in particular in the most popular in the country Peking Opera and Yue Opera, in the pro-European operas of the composers of the Celestial Empire of the second half of the 20th and early 21st centuries, as well as the peculiarities of women’s performance of men’s parts in Yue’s opera.