Репозиторій ХДАК

Народнопісенна виконавська парадигма у творчості сучасних чоловічих гуртів

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Карчова, Ю. І.
dc.date.accessioned 2024-03-08T08:20:38Z
dc.date.available 2024-03-08T08:20:38Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation Карчова, Ю. Народнопісенна виконавська парадигма у творчості сучасних чоловічих гуртів = The folk-song performance paradigm in the work of contemporary male bands / Юлія Карчова // Актуальні питання гуманітарних наук : мiжвуз. зб. наук. пр. молодих вчених Дрогоб. держ. пед. ун-ту iм. Iвана Франка / М-во освіти і науки України, Дрогоб. держ. пед. ун-т ім. Івана Франка, Рада молодих вчених. Дрогобич, 2024. Вип. 71, т. 2. С. 53-54. Бібліогр.: 11 назв. ua
dc.identifier.uri http://195.20.96.242:5028/khkdak-xmlui/handle/123456789/2935
dc.description.abstract У статті окреслено тенденції відродження традиції чоловічого гуртового співу на основі актуалізації героїчно-епічного начала, стильової дифузії та варіабельності втілення народнопісенної виконавської парадигми, утвердження місії носія народнопісенної традиції як медіатора між епохами національного культуротворення, уособлення духовного досвіду нації. Виявлено, що синтез сфер і царин культури, героїко-патріотична тематична домінанта маркує творчість Т. Житинського. У проєктах «Історія України в піснях XVII–XX століття» та «Вкрадені пісні» увиразнюється збиральницька та пропагандистська діяльність, активна соціальна позиція виконавця, пріоритет епічних жанрів і героїчної тематики, відбиваються ментально значущі для нації антеїзм і кордоцентризм, проєкт «Галицький шансон» на основі естрадної модифікації народнопісенної виконавської парадигми спрямований на уведення у сучасний художній простір музичних маркерів батярської субкультури. Настанови історично інформованого виконавства, пріоритет дум, козацьких, стрілецьких, повстанських пісень, а також псалмів, кантів, романсів і авторських творів, присвячених новітнім трагічним подіям української історії, є основою творчості гурту та активної громадянської позиції гурту «Хорея Козацька». Альбоми «De Libertate» та «Пісні української революції» відбивають спрямованість гурту на відродження національного музичного доробку, значущість історико-патріотичної, героїчної тематики, синтез народнопісенної виконавської парадигми та її академізованої модифікації, барокової партесної, кантової, романсової традицій. Відродження традиції парубоцького музикування є місією Майстерні ЧГС (чоловічий гуртовий спів) «Перегук», який реконстрює автентику, репрезентує народнопісенну виконавську парадигму та традиції співу а capellа, створює ефект соборності та позиціонує народну пісенність як перманентний та іманентний компонент сучасної національної культури. ua
dc.description.abstract The article outlines the tendencies of revival of the tradition of male group singing on the basis of actualization of the heroic and epic beginning, stylistic diffusion and variability of the embodiment of the folk-song performance paradigm, assertion of the mission of the carrier of the folk-song tradition as a mediator between the epochs of national culture creation, personification of the spiritual experience of the nation. It has been found that the synthesis of spheres and domains of culture, the heroic and patriotic thematic dominant marks the work of T. Zhytynsky. The project «History of Ukraine in the Songs» and «Stolen Songs» reveal the collecting and propaganda activities, the active social position of the performer, the priority of epic genres and heroic themes, reflect the mentally significant antiism and cordocentrism for the nation, project «Galician Chanson», based on a pop modification of the folk-song paradigm, aims to introduce musical markers of the batiar subculture into the contemporary artistic space. The guidelines of historically informed performance, the priority of dumas, Cossack, riflemen, and insurgent songs, as well as psalms, cantos, romances, and original works dedicated to the latest tragic events of Ukrainian history, are the basis of the work and active civic position of the group «Chorea Kozatska». The albums «De Libertate» and «Songs of the Ukrainian Revolution» reflect the group`s focus on the revival of national music heritage, the importance of historical, patriotic and heroic themes, the synthesis of the folk-song performance paradigm and its academic modification, the baroque partes, cantos and romance tradition. The revival of the tradition of boyhood music is the mission of the Men`s Group Singing Workshop «Perehuk», which reconstructs authenticity, represents the folk-song performance paradigm and the traditions of a capella singing, creates the effect of ca unity and positions folk song as a permanent and immanent component of contemporary national culture. en
dc.language.iso ua ua
dc.publisher ХДАК ua
dc.subject народний спів український ua
dc.subject народнопісенна творчість ua
dc.subject folk song ua
dc.title Народнопісенна виконавська парадигма у творчості сучасних чоловічих гуртів ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу