Показать сокращенную информацию
dc.contributor.author | Козоріз, О. | |
dc.date.accessioned | 2024-04-18T18:17:26Z | |
dc.date.available | 2024-04-18T18:17:26Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.citation | Kozoriz, O. MMORPG in the light of the gaming concept of culture = MMORPG у світлі ігрової концепції культури // Культура та інформаційне суспільство ХХІ століття. У 2 ч. : матеріали міжнар. наук.-теорет. конф. молодих учених, 18-19 квіт. 2024 р. / М-во освіти і науки України, Ін-т модернізації змісту освіти, М-во культури та інформ. політики України, Харків. держ. акад. культури, Наук. т-во студентів, аспірантів, докторантів та молодих учених ХДАК, Нац. акад. мистецтв України ; [редкол.: Н. О. Рябуха та ін. ; відп. за вип. Н. О. Рябуха]. Харків : ХДАК, 2024. Ч. 1. P. 16-17. | ua |
dc.identifier.uri | http://195.20.96.242:5028/khkdak-xmlui/handle/123456789/3008 | |
dc.description.abstract | Looking at Massively Multiplayer Online Role-Playing Games (MMORPGs) from a cultural perspective, it’s worth considering the gaming concept of culture, which was most thoroughly formulated by the Dutch philosopher Johan Huizinga in his work “Homo Ludens” (1938). He regarded humans as beings who play, presenting all human culture as a system of games and internal rules regulating game reality. According to the scientist, human existence, creative development and the emergence of cultural phenomena represent a kind of a game. The ability to implement all aspects of life playfully becomes evidence of human creative impulse. | ua |
dc.language.iso | en | ua |
dc.publisher | ХДАК | ua |
dc.subject | ігрова концепція культури | ua |
dc.subject | game in cultural studies | ua |
dc.title | MMORPG in the light of the gaming concept of culture | ua |
dc.type | Conference proceedings | ua |