Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Козоріз, О.
dc.date.accessioned 2024-04-18T18:17:26Z
dc.date.available 2024-04-18T18:17:26Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation Kozoriz, O. MMORPG in the light of the gaming concept of culture = MMORPG у світлі ігрової концепції культури // Культура та інформаційне суспільство ХХІ століття. У 2 ч. : матеріали міжнар. наук.-теорет. конф. молодих учених, 18-19 квіт. 2024 р. / М-во освіти і науки України, Ін-т модернізації змісту освіти, М-во культури та інформ. політики України, Харків. держ. акад. культури, Наук. т-во студентів, аспірантів, докторантів та молодих учених ХДАК, Нац. акад. мистецтв України ; [редкол.: Н. О. Рябуха та ін. ; відп. за вип. Н. О. Рябуха]. Харків : ХДАК, 2024. Ч. 1. P. 16-17. ua
dc.identifier.uri http://195.20.96.242:5028/khkdak-xmlui/handle/123456789/3008
dc.description.abstract Looking at Massively Multiplayer Online Role-Playing Games (MMORPGs) from a cultural perspective, it’s worth considering the gaming concept of culture, which was most thoroughly formulated by the Dutch philosopher Johan Huizinga in his work “Homo Ludens” (1938). He regarded humans as beings who play, presenting all human culture as a system of games and internal rules regulating game reality. According to the scientist, human existence, creative development and the emergence of cultural phenomena represent a kind of a game. The ability to implement all aspects of life playfully becomes evidence of human creative impulse. ua
dc.language.iso en ua
dc.publisher ХДАК ua
dc.subject ігрова концепція культури ua
dc.subject game in cultural studies ua
dc.title MMORPG in the light of the gaming concept of culture ua
dc.type Conference proceedings ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу