Показать сокращенную информацию
dc.contributor.author | Біленька, А. М. | |
dc.contributor.author | Світлична, О. О. | |
dc.date.accessioned | 2024-10-18T08:20:15Z | |
dc.date.available | 2024-10-18T08:20:15Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.citation | Біленька, А. М., Світлична, О. О. Особливості сценічного слова у голівудському кінематографі 60-х рр. // Ricerche scientifiche e metodi della loro realizzazione: esperienza mondiale e realtà domestiche : Raccolta di articoli scientifici «ΛΌГOΣ» con gli atti della V Conferenza scientifica e pratica internazionale, Bologna, 26 aprile, 2024. Bologna ; Vinnytsia, 2024. С. 442-445. | ua |
dc.identifier.uri | http://195.20.96.242:5028/khkdak-xmlui/handle/123456789/3431 | |
dc.description.abstract | До середини 50-х рр. в американській кіноіндустрії склалася парадоксальна ситуація. З одного боку, криза кіновиробництва ввела в стан заціпеніння флагманів національної кіноіндустрії. Проте, з іншогобоку, саме ця криза стала причиною того, що в американському кіно набуло популярності незалежне продюсування. А якнаслідок –епоха авторського кіно з оригінальними акторськими роботами, зокрема і з боку сценічного слова. Проте ще кілька років перші сходинки серед найкасовіших кінострічок займали великі студійні проекти.Зокрема, у фільмі «Спартак» (1960) –класиці голівудського кіно у жанрі пеплум інтонаційно дотримані всі канони зображення вольових сміливих героївз низів, які боряться за своє життя і свободу. Пласт таких персонажів представляли герої К.Дугласа, Т.Кертіса та Дж.Сімонс. Це проявлялось через різкі перепади гучності у найемоційнішихепізодах, які потребували прояву героїзму, переважання переддихової і легатової голосових атак на нижньому регістрі у романтичних сценах. У свою чергу інтонаційний малюнок персонажів панівної верхівки у даному жанрі напочатку 60-х також відповідав всім канонам –власна, пряма подача звуку зверху вниз, легатова атака, але форсований звук, що властиво персонажам Р.Харісона та Р.Бартона у іншому всесвітньо відомому пеплумі –«Клеопатра» (1963). Сама ж Клеопатра у виконанні Е.Тейлор більш рухлива, як і з бокувисоти, так і динаміки голосу, хоча нижнім регістром вона послуговувалась рідко. Історико-культурна ситуація цього піріоду значною мірою впливала не тільки загалом на кінематограф, а і на акторську гру зокрема, неостанню роль тут зіграло запровадження кодексу Хейса, який з початку 30-х досередини 60-х обмежував як режисерів, так і акторів у самовираженні, що позначилось і на сценічному слові. | ua |
dc.language.iso | ua | ua |
dc.publisher | Associazione Italiana di Storia Urbana & UKRLOGOS Group LLC | ua |
dc.subject | кіномова | ua |
dc.subject | film language | ua |
dc.subject | сценічна мова | ua |
dc.subject | stage speech | ua |
dc.subject | Голівуд | ua |
dc.subject | кіно американське | ua |
dc.title | Особливості сценічного слова у голівудському кінематографі 60-х рр. | ua |
dc.type | Conference Paper | ua |