Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Рум’янцева, А. Ю. | |
dc.date.accessioned | 2024-10-18T13:31:29Z | |
dc.date.available | 2024-10-18T13:31:29Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.citation | Концепт духовності в композиторській, зокрема фортепіанній, творчості В. Птушкіна: до 75-річного ювілею Майстра [Електронний ресурс] / Рум’янцева А. Ю. // Культура України : зб. наук. пр. / М-во культури та стратег. комунікацій України, Харків. держ. акад. культури ; [за заг. ред. В. Шейка]. — Харків : ХДАК, 2024. — Вип. 85. — С. 46-52. | ua |
dc.identifier.uri | http://195.20.96.242:5028/khkdak-xmlui/handle/123456789/3433 | |
dc.description.abstract | У статті висвітлено специфіку втілення концепту духовності як світоглядного, аксіологічного центру композиторської творчості В. Птушкіна, що закарбовується в діалозі з культурним досвідом людства, апеляціях до знаків Ренесансу, бароко, класицизму, романтизму, жанрових моделей реквієму, хоралу, духовної кантати, concerto grosso, у зверненні до образу Діви Марії як ідеалу буття людства й опозиції піднесеного та земного як полюсів світобачення й буття людини. Глобальне значення концепту духовності та його резонанс зі світоглядними настановами культури межі XX–XXI ст. у творі для двох фортепіано «Піднесене та земне» відбито: у зіставленні особистісного та загальнолюдського начал; функціональній мобільності п’єси; варіативності виконавських складів; композиційно-структурній анормативності; хронотопічній масштабності; оркестральній звучності; фіналізації в ореолі жанру гімну як віддзеркаленні соборності людства. | ua |
dc.language.iso | other | ua |
dc.publisher | ХДАК | ua |
dc.subject | фортепіанна творчість | ua |
dc.title | Концепт духовності в композиторській, зокрема фортепіанній, творчості В. Птушкіна: до 75-річного ювілею Майстра | ua |
dc.type | Article | ua |