Короткий опис(реферат):
Версії-адаптації творів вітчизняних композиторів, створених для інших інструментальних складів займають важливе місце в процесі формування концертного репертуару для оркестрів народних інструментів в Україні, зокрема у Харкові. Композиція Л. Колодуба «Ескіз у молдавському стилі» (1973) для скрипки та фортепіано втілює молдав ський мелос, репрезентований у двох моделях народних танців — молдовеняска та хора. Особливість адаптації «Ескізу у молдавському стилі» для народного оркестру полягає в тому, що, на відміну від оригіналу, написаного для солюючого інструмента та фортепіано, в оркестровій версії цей твір постає як самостійна оркестрова п’єса. Ще одним зразком аранжування твору для солюючого інструмента в супроводі фортепіано постають Варіації на тему української народної пісні «Ой, за гаєм гаєм» (1990), створені для домри та фортепіано видатною українською композиторкоюдомристкою Л. Матвійчук. Питання визначення специфіки темброво-фактурних перевтілень при адаптації творів з різних інструментальних складів, зокрема для солюючого інструмента в супроводі фортепіано, є багатогранним та потребує подальшого вивчення із залученням до музикознавчого аналізу більшого числа партитур з репертуару народно-оркестрових колективів Харкова.