Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Трикозюк, К. | |
dc.date.accessioned | 2024-12-22T18:47:08Z | |
dc.date.available | 2024-12-22T18:47:08Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.citation | Трикозюк, К. Темброво-фактурні перевтілення в процесі адаптації інструментальних творів для оркестру народних інструментів у творчості митців Харкова = Timbre and Texture Reincarnations in the Process of Adaptation of Instrumental Works for the Orchestra of Folk Instruments in the Works of Kharkiv Artists // Культурологія та соціальні комунікації: інноваційні стратегії розвитку. У 2 ч. : матеріали міжнар. наук. конф., присвяч. 95-річчю ХДАК (21–22 листоп. 2024 р.) / М-во культури та стратегічних комунікацій України, М-во освіти і науки України, Харків. держ. акад. культури, Нац. акад. мистецтв України ; [редкол.: Н. Рябуха (відп. за вип.) та ін.]. Харків : ХДАК, 2024. Ч. 2. С. 194-195. | ua |
dc.identifier.uri | http://195.20.96.242:5028/khkdak-xmlui/handle/123456789/3646 | |
dc.description.abstract | Версії-адаптації творів вітчизняних композиторів, створених для інших інструментальних складів займають важливе місце в процесі формування концертного репертуару для оркестрів народних інструментів в Україні, зокрема у Харкові. Композиція Л. Колодуба «Ескіз у молдавському стилі» (1973) для скрипки та фортепіано втілює молдав ський мелос, репрезентований у двох моделях народних танців — молдовеняска та хора. Особливість адаптації «Ескізу у молдавському стилі» для народного оркестру полягає в тому, що, на відміну від оригіналу, написаного для солюючого інструмента та фортепіано, в оркестровій версії цей твір постає як самостійна оркестрова п’єса. Ще одним зразком аранжування твору для солюючого інструмента в супроводі фортепіано постають Варіації на тему української народної пісні «Ой, за гаєм гаєм» (1990), створені для домри та фортепіано видатною українською композиторкоюдомристкою Л. Матвійчук. Питання визначення специфіки темброво-фактурних перевтілень при адаптації творів з різних інструментальних складів, зокрема для солюючого інструмента в супроводі фортепіано, є багатогранним та потребує подальшого вивчення із залученням до музикознавчого аналізу більшого числа партитур з репертуару народно-оркестрових колективів Харкова. | ua |
dc.language.iso | ua | ua |
dc.publisher | ХДАК | ua |
dc.subject | оркестри народних інструментів | ua |
dc.subject | інструментальні твори для оркестру | ua |
dc.subject | Харків музичний | ua |
dc.title | Темброво-фактурні перевтілення в процесі адаптації інструментальних творів для оркестру народних інструментів у творчості митців Харкова | ua |
dc.type | Conference paper | ua |