Abstract:
Поширення симфонічного виконавства в Харкові в останні десятиліття ХІХ ст. зумовлене стабілізацією практики виступів у місті оперних та опереткових труп I діяльністю Харківського відділення Російського музичного товариства (ХВ РМТ) під керівництвом І. І. Слатіна. Контингент оркестрових музикантів у місті поступово збільшувався завдяки функціонуванню музичних класів (з 1883 р. музичного училища) ХВ РМТ та підготовці в цьому закладі з 1896 р. виконавців на духових інструментах. Така ситуація сприяла створенню повноцінного симфонічного оркестру для виступів на літніх майданчиках міста. Характеризуючи щоденні виступи симфонічного оркестру в саду комерційного клубу, музичний критик Харкова того часу В. Сокальський писав, що різноманітна програма колективу Ф. Кучери розрахована на будь-які смаки та доступна розумінню кожної культурної людини. Шукаючи шляхи до успіху в пересічної публіки, Ф. Кучера запровад жував тематичні концерти, зокрема вечори вальсів, солістів тощо.