Аннотации:
Виражальні можливості тромбона потребували переосмислення й адаптації до нових музичних вимог, що викликало появу нових прийомів гри та «актуалізацію» традиційних технік у відповідь на тенденції музики Новітнього часу. Дослідник Ділявер Муєдінов зазначає: «Процес розвитку нетрадиційних прийомів гри в історії виконавства на духових інструментах був нерозривно пов’язаний з пошуком нових виражальних засобів, вдосконаленням виконавської технології і відповідав естетичним принципам певної епохи». Поділяє нетради ційні прийоми гри на трубі на музичного і немузичного походження. До першого виду він відносить виконання мікроінтервалів, видобування гармонічних інтервалів та акордів, гра на препарованому інструменті, комп’ю терні та електроакустичні методи обробки звуку. До другого — немузичні виконавські прийоми — ударно-шумові ефекти, імітація звуків природи, тварин, тощо. Цей поділ є актуальним і для тромбона, але з певними уточненнями, зумовленими специфікою інструмента.