Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Василенко, О. С. | |
dc.date.accessioned | 2024-12-25T21:38:37Z | |
dc.date.available | 2024-12-25T21:38:37Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.citation | Василенко, О. Сонорна техніка композиції та її прояви в Концерті для двох баянів та струнного оркестру Анни Сови = Sonoric technique of composition and its manifestations in the concert for two accordions and the string orchestra by Anna Sowa // Fine Art and Culture Studies. 2024. Вип. 5. С. 3-11. | ua |
dc.identifier.uri | http://195.20.96.242:5028/khkdak-xmlui/handle/123456789/3667 | |
dc.description.abstract | Сучасне зарубіжне баянно-акордеонне мистецтво активно розвивається та оновлюється. Так, серед чималої кількості жанрів, репрезентованих у баянно-акордеонному мистецтві, особливе місце посідає жанр концерту для баяна з оркестром як один з найбільш складних та багатогранних жанрових форм баянно-акордеонної музики. Зазначений жанр наразі активно збагачується творами, написаними, зокрема, сучасними техніками композиторського письма. Не є винятком і сонорна композиторська техніка, яка виразно представлена у творчості багатьох митців по всьому світу. Так, яскравим представником авангардного напряму в сучасному музичному мистецтві слід назвати польську композиторку Анну Сову. Серед значної кількості творів, написаних за участі баяна вартий уваги її «Концерт для двох баянів та струнного оркестру» як ілюстративний приклад використання сонорної техніки композиторського письма в даному жанрі. Мета статті полягає в розкриті особливостей використання сонорної техніки композиторського письма в «Концерті для двох баянів та струнного оркестру» Анни Сови. Методологія дослідження побудована на комплексі теоретичних та історичних принципів та методів, зокрема: 1) історичного підходу, який сприяв розкриттю специфіки сонорики в процесі розвитку композиторського мислення та віддзеркалення даної техніки письма в жанровій природі баянного концерту; 2) жанрового методу – направлений на дослідження жанру концерту для баяна з оркестром як складного, багатоаспектного явища музичного мистецтва; 3) методу стильового аналізу – котрий розкриває всі аспекти художнього тексту в єдності стилістичних прийомів та методів композиторського письма; 4) системного підходу – що дозволив здійснити комплексний музикознавчий аналіз зазначеного концерту. Наукова новизна полягає в здійсненні спроби розкриття особливостей використання сонорної техніки композиторського письма в «Концерті для двох баянів та струнного оркестру» А. Сови та актуалізації питання місця сонорики в жанрі концерту для баяна з оркестром у творчості сучасних зарубіжних композиторів загалом. Висновки. Результати дослідження надають переконливі докази того, що сонорна техніка в Концерті для двох баянів та струнного оркестру А. Сови представлена широким комплексом сонорних темброво-фактурних та формотворчих принципів, а також використанням різноманітних специфічних та ударно-шумових виконавських прийомів. | ua |
dc.description.abstract | Modern foreign accordion art is actively developing and being updated. Thus, among the considerable number of genres represented in the accordion art, a special place is occupied by the concert genre for accordion and orchestra, as one of the most complex and multifaceted genre forms of accordion music. The specified genre is currently being actively enriched with works written in particular using modern techniques of compositional writing. The sonoric compositional technique, which is clearly represented in the work of many artists around the world, is no exception. Thus, the Polish composer Anna Sowa should be called a bright representative of the avant-garde trend in modern music. Among the large number of works written for the participation of the accordion, her «Concerto for two accordions and string orchestra» is worthy of attention as an illustrative example of the use of the sonoric technique of composer writing in this genre. The purpose of the article is to reveal the peculiarities of the use of the sonoric technique of the composer’s writing in Anna Sowa’s Concerto for two accordions and string orchestra. | en |
dc.language.iso | ua | ua |
dc.subject | концерт для баяна з оркестром | ua |
dc.subject | репертуар для баяна | ua |
dc.title | Сонорна техніка композиції та її прояви в Концерті для двох баянів та струнного оркестру Анни Сови | ua |
dc.type | Article | ua |