Короткий опис(реферат):
Історія колекції японської кольорової ксилографії Національного музею мистецтв імені Богдана та Варвари Ханенків бере свій початок із часів фундаторів музею.Низка аркушів «53 станції дороги Токайдо» представляє зображення акторів театру Кабукі в певних амплуа на тлі зупинок маршруту Токайдо. Як відомо, японським художникам-граверам було заборонено портретувати акторів у зв’язку із політикою тодішнього уряду Японії. Утаґава Кунісада вдався до створення серії з образами відомих акторів на пейзажному тлі. Після видання серії «53 станції» Кунісада створив продовження серії із зображеннями акторів на тлі т. зв. проміжних станцій. На всіх гравюрах присутня печатка-підпис Утаґава Кунісади Тойокуні ІІІ. Також на кожному з аркушів містяться печатки із зазначенням дати (1852 рік та місяць). Кількість гравюр у серії досить велика й існує очевидна прогалина у визначенні їх точного числа. Серед 49 гравюр 18 представляють диптихи, зображення в яких пов’язані візуально, а часом і контекстуально. Сюжети вистав, герої яких фігурують у серії, часто мають історичну основу, низка із них спершу була створена для театрів Но та Бунраку.