Короткий опис(реферат):
Зростаюча великомасштабна «тектонічна плита» музичної історії «1900–…» виразно відокремлюється від попередньої епохи «1600–1900», так званого «нового часу». Музика «новітнього часу», що почалася приголомшуючими новаціями Дебюссі, Прокоф'єва, Стравінського, Берга, Бартока, Шенберга, Веберна, тепер уже, вочевидь, склалася як історично нова система музичного мислення, що характеризується своєрідною системою ритму, черговою модифікацією поняття про гармонію, корінною реорганізацією композиторської структури. Ці зміни потягли за собою необхідність винаходу нових способів та прийомів гри на музичних інструментах. В свою чергу відкриття нових способів гри на інструментах продемонструвало нові можливості, так би мовити, відкрило нове дихання, нову сторінку в історії класичних інструментів. І флейта як інструмент, володіючий можливістю виконати різноманітні за темпом, динамікою та ладово-гармонічною структурою технічні прийоми, опинилася в авангарді новітнього інструментального виконавства та стала в один ряд із фортепіано, скрипкою та віолончеллю.
Із передових творів, що увібрали в себе всі вищезазначені тенденції, відмітимо п’єсу композитора Такеміцу. Як точно сказав про неї О. Танцов у книзі «Нові прийоми гри на флейті», вона складена більше з незвичайних звуків, ніж з «нормальних» [34]. Відмітимо, що музиканту, який не мав справи з таким нотним текстом дуже важко зрозуміти та оцінити за достоїнством такий твір, тому що всі композиторські задуми та ідеї тут виражені незвичайними музичними засобами. Виходячи з вищесказаного, зазначимо, що кожен виконавець-інструменталіст повинен знати та володіти сучасними прийомами та техніками гри на своєму інструменті, щоб залишатися актуальним та не відставати від передових тенденцій ХХІ століття. Саме це зумовлює актуальність обраної теми. Об'єктом даного дослідження є флейта Т. Бьома. Предметом вивчення стали особливості інтерпретації флейтових творів, а також пов’язаних з ними сучасних виконавських прийомів та засобів виразності.
Мета дослідження – простежити еволюцію флейти як інструменту та її вплив на засоби художньої виразності та інтерпертації.