Короткий опис(реферат):
У монографії визначено закономірності та результати творчого пошуку балетмейстерів Заходу, вперше розглянуто доробок сучасних балетмейстерів під кутом зору приналежності до жіночого руху, зокрема роль жінок-хореографів, у поширенні креативних ідей модерного та постмодерного танцю ХХ – нач. XXI ст.; запропонований цілий спектр інтерпретаційного тлумачення фактологічного матеріалу гендерного, психологічного, соціологічного, мистецького спрямування.
Важливе місце в монографії відведено аналізу динаміки змін, які відбулися в хореографічній культурі США і Західної Європи, доведено очевидність зв’язку
дансологічних методик з моделюванням хореографічної культури як мови тіла та її
соціальних проекцій. Звернення до гендерних та феміністичних аспектів є вельми актуальним, бо саме жінки-балетмейстери ХХ ст. започаткували принципи оповідальності руху в тілесних проявах замість вербальності.
Назва монографії відображає «множинність» смислів, притаманних ХХ ст.
Кожний з окремих термінів вбачає ширший вимір, ніж тільки «пластичність», «тілесні
практики», налаштований на їх використання в характеристиках сучасного мистецтва
у різних універсумах, наприклад, «пластичність як здатність до змін».
Робота заповнює лакуну у важливій ділянці духовно-екзистенціального досвіду, що
стосується природно-тілесної сфери людини взагалі й участі жіноцтва в культуро-
творчих процесах свого часу.