Abstract:
Звернення до теми даного дослідження визначено інтересом автора до творчості Й. С. Баха, прочитання духовного, образного і філософсько-етичного змісту творів якого неможливе без ключа до розуміння смислових структур його мови. Для композиторської творчості доби бароко властиве втілення символіки, що викликано значним поширенням у середньовічних теоріях мистецтва символізму, що мав переконливе теологічне обгрунтування. Біографи свідчать, що Й. С. Бах був принциповим ортодоксом у питаннях віри. Це стало причиною того, що при написанні своїх творів композитор звертався до сакральної символіки, яка покликана доносити до слухача біблійні образи. Окремий інтерес для дослідників символіки в творах Й. С. Баха становлять його сюїти, оскільки вони традиційно розглядалися як світський жанр. Оскільки семіотичний підхід до вивчення віолончельних сюїт соло Й. С. Баха представлений у спеціальній літературі вельми бідно, ця тема дослідження є досить перспективною. Мета дослідження - вивчити і обгрунтувати застосування Й. С. Бахом християнських музичних символів і риторичних фігур у сюїтах для віолончелі соло. Об'єкт дослідження - музична символотворчість доби бароко. Предмет дослідження - символотворчість і риторичні фігури в сюїтах для віолончелі соло Й. С. Баха.