Зведений каталог бібліотек Києва

 

ШекераяШекера, Я.
    Даоська концепція порожнечі у трактатах "Лао-цзи" та "Чжуан Цзи" як основа китайського світобачення [Текст] / Я. Шекера // Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. — Київ : ВПЦ "Київський університет", 2006. — 2006. — С. 71-74.


- Ключові слова:

давня китайська література, древняя китайская литература ; даосизм Лао-цзи, даосизм Лао-цзы, daoism (taoism) Lao Tzu ; китайська філософія, китайская философия

- Анотація:

Витоки і сутність даоської концепції порожнечі (кун, сюй, у) простежено в основоположних даоських трактатах "Лао-цзи" ("Даодецзін") та "Чжуан-цзи" (V-ІІІ ст. до н.е.). З етимологічного (мовно-культурологічного) аналізу відповідних ідеограм випливає їхнєідейне наповнення, а саме: ототожнення порожнечі (простору) із повнотою (наповненістю), бачення порожнечі як основи буття Всесвіту і людини у ньому, проміжного стану між життям та смертю. Розкриваються такі властивості порожнечі, як її корисність та єдиновартісність у бутті всього сущого. Висвітлюються проблеми пізнання Дао-порожнечі, порожнечі свідомості (Чжуан-цзи), зокрема образ порожнього човна в китайській культурі, тощо.

Источники и сущность даосской концепции пустоты (кун, сюй, у) прослежено в основоположных даосских трактатах "Лао-цзы" ("Даодэцзин") и "Чжуан-цзы" (V-ІІІ вв. до н.э.). Из этимологического (языково-культурологического) анализа соответствующих идеограмм вытекает их идейное содержание, а именно: отождествление пустоты (пространства) с полнотой (наполнением), представление пустоты как основы бытия Вселенной и человека в ней, промежуточного состояния между жизнью и смертью. Раскрываются такие свойства пустоты, как ее польза и превосходство в бытии всего сущего. Освещаются проблемы познания Дао-пустоты, пустоты сознания (Чжуан-цзы), в том числе образ пустой лодки в китайской культуре, и т.п.

The sources and nature of the Taoist concept of emptiness (kong, xu, wu) has been traced to the original Taoist treatises "Lao-zi" ("Daodejing") and "Zhuang-zi" (V-III cent. BC). From an etymological (linguistic-cultural) analysis of the respective ideograms follows their ideological content, namely the identification of void (space) with fullness, the view of emptiness as the foundation of the Universe and human existence in it, also of an intermediate state between life and death. Such properties of emptiness as its useness and advantage in being of all things has been revealed. The article also deals with problems of cognition the Tao-emptiness, emptiness of consciousness (Zhuangzi), including the image of an empty boat in the Chinese culture, etc.

- Є складовою частиною документа:

- Теми документа

  • Окремі фонди та колекції КНУ // праці авторів КНУТШ, труды авторов КНУТШ, работы авторов КНУТШ



Наявність
Установа Кількість Документ на сайті установи
Наукова бібліотека ім.М.Максимовича Київського національного університету імені Тараса Шевченка   Перейти на сайт