ісламське суспільство, исламское общество ; арабські країни, арабские страны ; гендер, gender ; гендерні відносини, гендерные отношения ; компаративний метод, компаративный метод ; тюрки ; фемінізм, феминизм ; Туреччина, Турецька Республіка, Турция, Turkey, Turkiye Cumhuriyeti ; Саудівська Аравія, Королівство Саудівська Аравія, Аль-Мамляка аль-Арабія ас-Саудія, Саудовская Аравия, Королевство Саудовская Аравия, Mamlakah al-Arabiyah as-Saudiyah ; Йємен, Йемен ; Арабський Магріб (Союз арабського Магрибу), Арабский Магриб (Союз арабского Магриба), Union du Maghreb arabe
Проблема жіночого рівноправ'я є однією з актуальних для розвитку всього
людства. Питання гендерної рівності в ісламському Сході не є достатньо
висвітленим як у західних так і у вітчизняних соціально-філософських працях.
Стійкість впливу гендерних ісламських стереотипів на суспільну свідомість
призводить до дискримінаційних явищ в різних верствах соціокультурного
буття. Метою дослідження є порівняння особливостей розвитку процесів
гендерної соціалізації у тюркських, перських та арабських суспільствах.
Визначення соціального домінування в усвідомленні та функціонуванні статі.
Теоретико-методологічною базою служив компаративний та статистичний
методи, які дозволяють більш наглядно осмислити стан гендерного питання.
Зроблено висновок, що до паритету статі більш за інших серед досліджуваних
обєктів підійшли країни Магрибу та ОАЕ. Ірану та іншим перським державам
ще належить усунути розрив рівності між чоловіками і жінками у системі
соціальної культури. У Саудівській Аравії, Афганістані та Йемені гендерна
рівність залишається утопією. У перспективі можна перейняти досвід Тунісу в
аспекті ґендерної соціалізації суспільства іншими арабськими країнами, досвід
може бути модернізований з урахуванням специфіки їх економічної ситуації.