Репозитарій Національної академії образотворчого мистецтва та архітектури

МЕТОДИКА ВИКЛАДАННЯ ЖИВОПИСУ НА ПЛЕНЕРІ. ЗАВДАННЯ «ПЕЙЗАЖ» ДЛЯ СТУДЕНТІВ МАЙСТЕРНІ ПЕЙЗАЖНОГО ЖИВОПИСУ НАОМА

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Мельничук, Ігор Юліанович
dc.contributor.author Melnychuk, Ihor
dc.date.accessioned 2022-12-28T12:51:04Z
dc.date.available 2022-12-28T12:51:04Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Мельничук І. Методика викладання живопису на пленері. Завдання «Пейзаж» для студентів майстерні пейзажного живопису НАОМА / Ігор Мельничук // Українська академія мистецтва: дослідн. та наук.-метод. пр. - Київ, 2018. - Вип. 27. - С. 145-151. en_US
dc.identifier.uri http://195.20.96.242:5068/kvnaoma-xmlui/handle/123456789/114
dc.description.abstract У статті йдеться про особливості виконання навчального завдання «Пейзаж» на пленері, висвітлюються найважливіші теоретичні аспекти й методика застосування їх на практиці. Підкреслюється важливість виконання завдання на пленері для засвоєння фундаментальних художніх знань. The article reveals the theoretical features of the problem of landscape in the open air as one of the integral genres of fine art. The landscape is an inexhaustible source of reproduction of nature in compositional regularity and ideological plans of the student.The author reviewed and analyzed the main stages of the methodology of teaching landscape tasks in open air for students of landscape workshop of National Academy of Fine Arts and Architecture.The proposed method proves the relevance of the preparation, implementation and structuring of tasks to achieve maximum results.Proposed targets are arranged in chronological order, which gives the opportunity to perform phasing of the work over the implementation of the task «Landscape».We emphasized the main goal of the task - high-quality professional training of the student for the implementation of the task set before him – landscape painting in the open air. The efficiency of the method of landscape painting in practice, the sequence of work and the final stage are considered.The attention is focused on the choice of motive for the creation of a peculiar image; each point of the work process is reasoned, examples are given and their analysis is provided .Thus, guided by the laws of landscape painting, the student must capture not only the real landscape, but also to create a new reality; at the same time, all the work must be systematized for the perception and implementation of its image.The author draws attention to the importance of a clear phasing in the work, emphasizing the importance of the task in the open air for the understanding of the basics of artistic knowledge. en_US
dc.language.iso other en_US
dc.subject пейзаж en_US
dc.subject пленер en_US
dc.subject композиція en_US
dc.subject колірна гармонія en_US
dc.subject тон en_US
dc.subject контраст en_US
dc.subject landscape en_US
dc.subject plein air en_US
dc.subject composition en_US
dc.subject color harmony en_US
dc.subject tone en_US
dc.subject contrast en_US
dc.title МЕТОДИКА ВИКЛАДАННЯ ЖИВОПИСУ НА ПЛЕНЕРІ. ЗАВДАННЯ «ПЕЙЗАЖ» ДЛЯ СТУДЕНТІВ МАЙСТЕРНІ ПЕЙЗАЖНОГО ЖИВОПИСУ НАОМА en_US
dc.title.alternative METHODS OF TEACHING PAINTING IN THE OPEN AIR. TASK «LANDSCAPE» FOR STUDENTS OF THE WORKSHOP OF LANDSCAPE PAINTING OF NATIONAL ACADEMY OF FINE ARTS AND ARCHITECTURE en_US
dc.type Article en_US


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу