Короткий опис(реферат):
The range of problems of the influence of realistic art on the genre diversity in Chinese painting is revealed in the article. The processes caused by the cultural revolution and the following historical events in China are shown by the example of the formation of figurative painting during the twentieth century. A variant of the typology of Chinese figurative painting of the studied period is proposed based on the analysis of the most typical paintings.
У статті розкривається проблематика впливів реалістичного мистецтва на жанрове розмаїття у китайському живописі. На прикладі становлення фігуративного живопису упродовж ХХ ст. показано процеси, що відбувалися після культурної революції та подальших історичних періодів у Китаї. Визначено причини, що вплинули на становлення фігуративного живопису загалом, та живопису ню зокрема. Також наголошено на суспільному сприйнятті нових стилів та його еволюції.Увагу акцентовано на стильових і символічних особливостях китайського фігуративного живопису окресленого періоду; досліджено еволюцію зображення облич і постатей; роль і значення червоного кольору в контексті традиційної китайської культури. Детально вивчено розвиток образів політичних лідерів, простого народу та героїчних персонажів. На прикладі кількох (знакових для свого часу) творів показано способи стилістичного протиставлення та водночас сюжетного об’єднання різних груп персонажів. Подано перелік та опис найхарактерніших сюжетів фігуративного живопису періоду культурної люції та показано їхню роль у пропаганді, зокрема: зображення лідера, ілюстрація героїзму, зображення червоної гвардії, зображення селян і солдатів. На основі дослідження стилістичних та сюжетних особливостей низки знакових живописних робіт запропоновано варіант типологізації та періодизації китайського фігуративного живопису того часу. Розглянуто основні прийоми та засоби вираження ідей художниками – від прямого використання транспарантів з текстом у картинах – до оригінальних композиційних та колористичних вирішень.Виявлено досягнення та проблеми розглянутого жанру, а також поступове проникнення фігуративного живопису в суспільне життя Китаю. Оцінюється сучасний етап становлення фігуративного живопису в Китаї та його місце в сучасному глобальному культурному процесі.