dc.contributor.author |
Mazur, Viktoriya |
|
dc.contributor.author |
Мазур, Вікторія |
|
dc.date.accessioned |
2023-01-30T08:50:54Z |
|
dc.date.available |
2023-01-30T08:50:54Z |
|
dc.date.issued |
2017 |
|
dc.identifier.citation |
Mazur V. The iconographic features of Yov Kondzelevich’s autohoship iconostasis ensemble / Viktoriya Mazur // Українська академія мистецтва : дослідн. та наук.-метод. пр. Київ, 2017. Вип. 26. С. 106-112 |
en_US |
dc.identifier.uri |
http://195.20.96.242:5068/kvnaoma-xmlui/handle/123456789/139 |
|
dc.description.abstract |
У статті подано короткий аналіз колористичної та іконогра-фічно-композиційної схем іконостаса церкви Різдва Пресвятої Богородиці Загорівського монастиря (1722) авторства Йова Кондзелевича та майстрів його кола. Значну увагу приділено ключовим акцентам у розкритті символічної програми вказаного іконостасного комплексу в контексті розвитку українського високого іконостаса другої половини XVII–XVIII ст. У статті досліджено унікальний та самобутній творчий спадок Йова Кондзелевича, що втілений у виняткових іконостасних комплексах, котрі стали одни-ми з формотворчих для розвитку українського високого іконостаса епохи бароко. Увагу зосереджено на особливостях його живописного таланту та глибинному релігійному наповненню відомих іконостасних ансамблів
авторства Йова Кондзелевича, а саме іконостасних комплексів церков
Воздвиження Чесного Хреста з монастиря Скиту Манявського (1705) та
Різдва Богородиці Загорівського монастиря (1722). Проаналізовано ху-дожньо-концептуальні особливості мистецтва епохи бароко у контексті
впливів західноєвропейського мистецтва. Використання золота у Загорівському іконостасі надало змогу художникові наблизити іконографічні взірці
західноєвропейського мистецтва до традиції високої іконостасної стіни.
У статті використані матеріали Національного музею у Львові імені
Андрея Шептицького.
The article is devoted to the coloristic and iconographiccompositional schemes of the iconostasis of the Church of the Nativity of the Blessed Virgin of Zagoriv Monastery (1722). As a result, the key accents in the symbolic program of the specified iconostasis complex have been clarified.
The article uses the materials of Andrey Sheptytsky National Museum in Lviv. |
en_US |
dc.language.iso |
en |
en_US |
dc.subject |
іконостас |
en_US |
dc.subject |
колористичне вирішення |
en_US |
dc.subject |
іконографічно-композиційна схема |
en_US |
dc.subject |
символічна програма |
en_US |
dc.subject |
iconostasis |
en_US |
dc.subject |
color decision |
en_US |
dc.subject |
iconographic composition scheme |
en_US |
dc.subject |
symbolic program |
en_US |
dc.title |
The iconographic features of Yov Kondzelevich’s autohoship iconostasis ensemble |
en_US |
dc.title.alternative |
Іконографічні особливості іконостасних ансамблів авторства Йова Кондзелевича |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |