Короткий опис(реферат):
Кваліфікаційна робота складається з трьох частин: реставрація, копія, дослідницька робота. 1 частина: Реставрація: реставрація твору Н. а. Україна, ХІХ ст. «Виносний двобічний хрест з різьбленим орнаментом», дерево, олія, різьблення, поталь, 249х74 см; приватний власник. Вхідний № НАОМА 3353. Усунено деформації і розтріскування основи, відновлено зв'язок між основою, ґрунтом та фарбовим шаром, доповнено втрати; підведено реставраційний ґрунт. Видалені пізні записи (частково), потоншено лакове покриття; тоновані втрати живопису. Реставрація твору Рибачук А.Ф. «Рибачка. Очікування». 1955-1956 рр. П., о., 105х69,5. Музей НАОМА. Вх. № НАОМА 3364.
Усунено ушкодження основи та деформації, відновлено зв'язок між основою та фарбовим шаром, пруги дубльовано; натягнуто на новий підрамок музейного типу; підведено реставраційний ґрунт. Живопис очищено від забруднень, втрати тоновані.
2 частина роботи: Копія : робота Ікона “Спас Вседержитель”, Україна, Волинь, XVII ст., д., гравіювання, о., 95х72,5х2,5 см, фонди кафедри техніки та реставрації творів мистецтва, КТРТМ-30.
3 частина роботи: Дослідницька робота «Розчинники у станковому живописі та реставрації: історія і сучасність». У роботі аналізовано вплив органічних розчинників на матеріали творів живопису під час процесів чищення. Розглянуто традиційні реставраційні
засоби, характер їх дії на матеріали творів живопису. Подано класифікацію та хімічні властивості різних груп розчинників. Доведено, що більшість традиційних розчинників справляють шкідливий вплив на живописні твори – внаслідок їх дифузії відбувається вилуговування, зміни у колориті та структурі,
причому більшість цих змін є незворотними.
Велику увагу приділено «Трикутнику Хансена», за яким реставратори Заходу здійснюють підбір розчинників для конкретних елементів твору живопису. Наведено як позитивне значення, так і критичні думки щодо цієї методики.
Визначено сучасні принципи поводження з розчинниками під час процесів чищення на творах живопису. Описана шкода, яку можуть справляти розчинники на здоров’я реставраторів та оточуючих. Робота ґрунтується переважно на працях сучасних західних дослідників, містить спостереження, які мають важливе значення як для теоретиків, так і для реставраторів-практиків.
Qualified work consists of three parts: restoration, copy, research work. 1 part: Restoration: work Unknown artist. Ukraine, 19th century. "Ceremonial two-sided Cross with a carved ornament", wood, oil, carving, gilding, 249x74, private owner, Entrance Number “NAOMA 3353”.
Deformations and cracking of the base were eliminated; the connection between the base, the soil and the paint layers was restored; losses were supplemented; restoration soil was applied. The over painted layer was removed (partly); The varnish coating was thinned; The losses of the painting were retouching. Work Rybachuk A. F. "Fisherwoman. Expectation". 1955-1956. Oil on canvas, 105x69.5. NAFAA Museum. Entrance Number “NAOMA 3364”.
Damages and deformations of the base were eliminated; The connection between the base and the paint layer was restored; The edges of the painting were duplicated; The painting was stretched on a new museum-type subframe; The restoration soil was applied; The dirt on the painting surface was cleaned, the losses of the painting were retouching.
2 part: Copy : work "Christ Pantocrator" icon, Ukraine, Volyn, XVII century, wood, engraving, 95x72.5x2.5 cm, storage room of the department of technique and restoration of works of art at NAFAA, KTRTM-30.
Scientific advisor: I.M. Somyk-Ponomarenko, Senior teacher.
Reviewer: Yatsuk G.O., artist-restorer of the National Museum "Kyiv Art Gallery", artist-restorer of the second degree of easel oil painting.
3 part: Research work:
"Solvents in easel painting and restoration: history and modernity".