Репозитарій Національної академії образотворчого мистецтва та архітектури

До визначення ключових понять теорії стилю в архітектурі (на матеріалі еклектики Києва зламу XIX–XX століть)

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Березюк, Тарас
dc.contributor.author Пучков, Андрій
dc.contributor.author Berezyuk, Taras
dc.contributor.author Puchkov, Andriy
dc.date.accessioned 2023-03-31T12:47:53Z
dc.date.available 2023-03-31T12:47:53Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Березюк Т., Пучков А. До визначення ключових понять теорії стилю в архітектурі (на матеріалі еклектики Києва зламу XIX–XX століть) // Збірник наукових праць "Українська академія мистецтва". Київ : Гельветика, 2022. Вип. 31. С. 15-25. en_US
dc.identifier.uri http://195.20.96.242:5068/kvnaoma-xmlui/handle/123456789/216
dc.description.abstract Здійснено спробу теоретичного впорядкування понять стилю в архітектурі, на основі при-кладів еклектичної архітектури Києва апробовано їхню чинність. З одного боку, встановлено, що запропоновані до розгляду визначення і модель застосування понять стилю в архітектурі можуть бути стійкими виключно на ґрунті еклектично-сецесійної доби, адже метод встановлення її харак-теру й особливостей здійснювався з орієнтацією на матеріалістичну природу осмислення архітектур-ної форми конкретно такого стилю. З іншого боку, що не є виключенням, показано: запропоновані поняття можуть бути корисними і для ширшого застосування, що вимагає подальшого опрацювання.У рамках поняття «стиль архітектури» було диференційовано шляхи його опису, на підставі чого запропоновано поняття «стиль доби» та «художній (історичний) стиль в архітектурі». Значення цих понять підтверджено на конкретних прикладах (до розгляду залучено житлові будинки кінця ХІХ – початку ХХ століття за адресами: бульвар Тараса Шевченка, 36; вулиці Володимира Антоно-вича, 23; Рейтарська, 29; Ярославів Вал, 36; Богдана Хмельницького, 30/10). Поряд із цими понят-тями було вказано на способи їхньої ідентифікації, що вимагало впровадження і чіткого визначення понять «художній метод», «творчий метод», зображальність і виражальність в архітектурі.Розроблено логічні схеми, по-перше, взаємодії між стилем і методом в архітектурі на підста-ві з’ясування співвідношення стилю доби і творчого методу та художнього стилю і художнього методу, по-друге, щодо еклектичного стилю доби, базованого на співвідношенні художнього методу еклектизму й художнього методу стилізації.Встановлено, що еклектика – це насамперед стиль в архітектурі, який складається із художніх методів еклектизму та стилізації, що в деяких конкретних випадках за певних умов може бути художнім стилем в архітектурі. Попри все, художній стиль в архітектурі не розглядається з оціночної точки зору. Він передбачає лише конкретний результат творчого методу, що може відбутися або не відбутися. There was an attempt to theoretically organize the concepts of style in architecture, based on the eclectic architecture of Kyiv. On the one hand, it was determined that the proposed definitions and scheme of concepts of style in architecture can be steadfast only on the basis of eclectic and secession architecture because of the approach of defining its character, as it was focused on the materialistic nature of thinking about the architectural form of a particular style. On the other hand, it was shown that the proposed concepts can involve the increased use, but requires further elaboration.In terms of architectural style, the ways in which it was described were differentiated, and based on that the terms “style of the era” and “artistic (historical) style in architecture” have been proposed. The meaning of these terms is confirmed by specific examples (buildings of the end of the XIX – beginning of the XX century are may be found by the following addresses: 36 Taras Shevchenko Boulevard; 23 Volodymyra Antonovycha Street; 29 Reitarska Street; 36 Yaroslaviv Val Street; 30/10 Bohdan Khmelnytsky Street). In addition to these concepts, the way in which they were identified required the introduction and clear definition of artistic approach, creative approach, visual and expressive in architecture.Logical schemes have been developed – at first, of the interaction between style and method in architecture on the basis of clarifying the relationship between the style of the era and the creative approach, artistic style, an artistic approach, and then, of the eclectic style of the era based on the relationship between stylization methods.It has been established that eclecticism is, foremost, a style in architecture, which consists of artistic approaches of eclecticism and stylization, which under specific conditions might be an artistic style in architecture. Anyway, artistic style in architecture is not being considered from the estimated point of view. It presupposes only the certain result of the creative approach, which may or may not happen. en_US
dc.language.iso other en_US
dc.subject стиль en_US
dc.subject стиль в архітектурі en_US
dc.subject стиль доби в архітектурі en_US
dc.subject художній стиль в архітектурі en_US
dc.subject художній метод en_US
dc.subject еклектика en_US
dc.subject фасад en_US
dc.subject style en_US
dc.subject style in architecture en_US
dc.subject style of the era in architecture en_US
dc.subject artistic style in architecture en_US
dc.subject artistic approach en_US
dc.subject eclecticism en_US
dc.subject facade en_US
dc.title До визначення ключових понять теорії стилю в архітектурі (на матеріалі еклектики Києва зламу XIX–XX століть) en_US
dc.title.alternative TO THE DEFINITION OF KEY CONCEPTS OF STYLE THEORY IN ARCHITECTURE (BASED ON THE ECLECTICISM OF KYIV AT THE TURN OF THE 19TH–20TH CENTURIES) en_US
dc.type Article en_US


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу