Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Соловей, Олесь Васильович
dc.contributor.author Solovei, Oles
dc.date.accessioned 2023-04-17T11:32:31Z
dc.date.available 2023-04-17T11:32:31Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Соловей О. Абстракції Миколи Стороженка: внутрішній всесвіт // Збірник наукових праць "Українська академія мистецтва". Київ : Гельветика, 2022. Вип. 32. С. 131-139. en_US
dc.identifier.uri http://195.20.96.242:5068/kvnaoma-xmlui/handle/123456789/245
dc.description.abstract У розвідці представлено абстрактні твори Миколи Стороженка 1960–2000-х років. Прослідковано ґенезу експериментів художника з чистою формою та засобами художньої виразності, висвітлено соціокультурні передумови даного вектору його творчості. Виявлено типологічні засади та визначено періодизацію безпредметного живопису М. Стороженка, атрибутовано та введено в науковий обіг низку маловідомих і неопублікованих творів митця, з’ясовано пріоритети його мистецького пошуку в окремих групах робіт. Розглянуто й проаналізовано стилістичні та композиційні особливості творів у контексті взаємозв’язку елементів усередині картинного поля. Значну увагу приділено властивостям художнього простору в абстракціях М. Стороженка, проведено спробу виявити кореляції між компози-ційними елементами окремих робіт зі світоглядно-філософськими засадами видатного митця. Доведено, що активне звернення художника до безпредметного мистецтва в період 1960–1990-х та на початку 2000-х років проходило в річищі багаторівневого експериментального концепту. Досвід європейського модернізму М. Стороженко органічно поєднував із власними формально-стилістичними пошуками та технологічними розробками. This article presents the abstract works of Mykola Storozhenko of the 1960s–2000s. The genesis of the artist's experiments with pure form and means of artistic expression was traced; the socio-cultural prerequisites of this vector of his creativity were highlighted. The typological foundations and periodization of M. Storozhenko's non-figurative painting were identified; some little-known and unpublished works of the artist were attributed and introduced into scholarly discourse, and priorities of his artistic search in separate groups of works were clarified. The article also examines and analyzes the stylistic and compositional features of the art works in the context of the elements’ interrelationship within the picture field. Considerable attention was paid to the properties of artistic space in M. Storozhenko's abstractions; an attempt to identify correlations between the compositional elements of individual works and the worldview and philosophical foundations of the outstanding artist was made. It was proved that the artist's active referral to objectless art in the period of 1960–1990s and early 2000s took place amidst a multi-level experimental concept. M. Storozhenko organically combined the experience of European modernism with his formal and stylistic searches and technological developments. en_US
dc.language.iso other en_US
dc.subject абстракції Миколи Стороженка en_US
dc.subject безпредметне мистецтво en_US
dc.subject формальний експеримент en_US
dc.subject картинний простір en_US
dc.subject багатоплановість en_US
dc.subject пластичні коди en_US
dc.subject геометрія та ритміка вільних форм en_US
dc.subject Mykola Storozhenko's abstractions en_US
dc.subject non-figurative art en_US
dc.subject formal experiment en_US
dc.subject pictorial space en_US
dc.subject diversity en_US
dc.subject plastic codes en_US
dc.subject geometry and rhythm of free forms en_US
dc.title Абстракції Миколи Стороженка: внутрішній всесвіт en_US
dc.type Article en_US


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу