Abstract:
Обрана тема дипломного проекту для сьогодення є важким болем в національній памяті, оскільки висвітлює реальні події сучасної історії України, а саме війну російської федерації проти Української Держави. Сюжет карини зображує Героїв Азовсталі в найскладніший період оборони міста Маріуполь. Для виконання проекту я обрав вертикальний формат, а саме: 200х250 см. На вибір такого формату вплинуло копозиційне рішення, яке підкреслює динамічність, та сформувала психологічну напругу.
Особливу увагу було приділено написанню психологічних портретів
Героїв. На полотні зображено розбите приміщення металургійного заводу,
сумнозвісний «Азовсталь». Центральними елементами картини є фігури,
Українських Воєнів-героїв, а саме зображено Богдана Кротевича, Михайла
Діанова, Арсенія Федосюка та невідомого воїна в балаклаві, які композиційно
розташовані в центральній частині полотна, композиційним групуванням один
і три. Локальним тлом слугують напів абстрактні плями гострої конфігураціїї та
графічні лінії які є асоціативним сприйнняттям уламків заводу. Обєднуючим
елементом є промені світла які пронизують картину та психологічно впливають
на її сприйняття глядачем, «промені світла- промені надії». Мета данного проєкту є популяризація героїчної історії сучасної України в творах живопису.
The chosen topic of the diploma project for today is a heavy pain in the national memory, as it highlights the real events of the modern history of Ukraine, namely the war of the Russian Federation against the Ukrainian State. Karina's plot depicts the Heroes of Azovstal in the most difficult period of defense of the city of Mariupol. For the execution of the project, I chose a vertical format, namely: 200x250 cm. The choice of this format was influenced by the compositional decision, which emphasizes dynamism, and formed psychological tension. Special attention was paid to writing psychological portraits of the Heroes. The
canvas depicts the broken premises of the metallurgical plant, the infamous
"Azovstal". The central elements of the picture are the figures of the heroes of the
Ukrainian Wars, namely Bohdan Krotevich, Mykhailo Dianov, Arseniy Fedosyuk
and an unknown soldier in a balaclava, which are compositionally located in the
central part of the canvas, in a compositional grouping of one and three. The local
background is served by semi-abstract spots with a sharp configuration and graphic
lines, which are an associative perception of factory debris. The unifying element is
the rays of light that penetrate the picture and psychologically affect its perception by
the viewer, "rays of light - rays of hope." The purpose of this project is to popularize the heroic history of modern Ukraine in works of art.