Repository of National Academy of Fine Arts and Architecture

Реставрація: ікони “Богородиця Почаївська”, “Море вночі”

Show simple item record

dc.contributor.author Дзюба, Ірина Максимівна
dc.contributor.author Dziuba, Iryna Maksymivna
dc.date.accessioned 2023-07-11T07:25:54Z
dc.date.available 2023-07-11T07:25:54Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation Дзюба І. М. Реставрація: ікони “Богородиця Почаївська”, “Море вночі” : кваліфікац. робота ОПП «Реставрація творів станкового і монументального живопису» (Бакалавр) / НАОМА ; Дзюба Ірина Максимівна ; кер. Вислободов О. В. Київ, 2023. en_US
dc.identifier.uri http://195.20.96.242:5068/kvnaoma-xmlui/handle/123456789/319
dc.description.abstract Реставрація: 1. Ікона “Богородиця Почаївська”. Автор невідомий. Україна. Перша половина ХІХ ст. Д., о. 53х43,5 cм. Приватна збірка, вх. № НАОМА 3128. Відновлено зв’язок між основою, ґрунтом і фарбовим шаром; проведено укріплення дерев’яної основи; заповнено втрати деревини; видалено забруднення з тильного боку; підведено реставраційний ґрунт; видалено поверхневе пилове забруднення; лаковий шар очищено та потоншено; нанесено ізолюючий шар лаку; проведено реставраційні тонування; нанесено захисний шар даммарного лаку. 2. Н.х. “Море вночі”. Кінець ХІХ – початок ХХ ст.  П., о., 106,5х61,5 см, приватна збірка, вх. № НАОМА 3252 Відновлено зв’язок між основою, ґрунтом та фарбовим шаром з укладанням кракелюру; видалено забруднення зі зворотного боку; полотно здубльовано на нову основу; натягнуто на музейний підрамок; підведено реставраційний грунт; видалено поверхневе пило-брудове забруднення; потоншено лаковий шар; нанесено ізолюючий шар лаку; проведено реставраційні тонування; нанесено захисний шар лаку. Restoration: 1. Icon “Theotokos of Pochayiv”. Ukraine. First half of the 19th century. Oil on wood panel, 53х43,5 cm. Private collection, National Academy of Fine Arts and Architecture inv. no 3128.  The wood support was consolidated; the paint layer was strengthened; wood losses were filled; contamination from the back side of the paint layer has been removed; the restoration gesso was applied; surface dust and dirt contamination was removed; the varnish layer is cleaned and thinned; an insulating layer of varnish is applied; restorative toning was carried out; a protective layer of dammar varnish is applied. 2. Unknown artist. “The sea at night”. Late 19th - early 20th century . Oil on canvas, 106,5х61,5 cm. Private collection, National Academy of   Fine Arts and Architecture inv. no 3252. Conducted in laying of craquelure was carried out; dirt removed from the reverse side; the canvas is doubled on a new base; the artwork is stretched on a museum frame; the restoration gesso was applied; surface dust and dirt contamination was removed; the varnish layer is thinned; an insulating layer of varnish is applied; restorative toning was carried out; a protective layer of varnish is applied. en_US
dc.language.iso other en_US
dc.subject консервація en_US
dc.subject реставрація en_US
dc.subject станковий олійний живопис en_US
dc.subject ікона en_US
dc.subject Богородиця Почаївська en_US
dc.subject картина en_US
dc.subject ХІХ – ХХ століття en_US
dc.subject conservation en_US
dc.subject restoration en_US
dc.subject easel oil painting en_US
dc.subject icon en_US
dc.subject Theotokos of Pochayiv en_US
dc.subject XIX - XX centuries en_US
dc.title Реставрація: ікони “Богородиця Почаївська”, “Море вночі” en_US
dc.title.alternative Restoration: Icon “Theotokos of Pochayiv”; “The sea at night”. en_US
dc.type Other en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account