Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Мазур, Вікторія Павлівна | |
dc.contributor.author | Mazur, Viktoriya | |
dc.date.accessioned | 2023-07-20T09:58:51Z | |
dc.date.available | 2023-07-20T09:58:51Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.citation | Мазур В. Анатолій Криволап і Єжи Новосельський: мистецтво, що єднає / Вікторія Мазур // Збірник наукових праць «Українська академія мистецтва». Київ, 2023. Вип. 33. С. 187-192 | en_US |
dc.identifier.uri | http://195.20.96.242:5068/kvnaoma-xmlui/handle/123456789/352 | |
dc.description.abstract | Мета статті привернути увагу до колористичного та ідейно-змістовного наповнення храмових комплексів. Охарактеризувати манеру й індивідуальну художню мову кожного з них. Методи дослідження. Для проведення дослідження було застосовано історичний і порівняльний методи, а також мистецтвознавчі методи образно-стилістичного і формального аналізу. Результати. У статті розглянуто особливості монументального оздоблення храмів кінця ХХ – початку ХХІ ст. на теренах України та Республіки Польщі. Йдеться про творчий доробок провідних майстрів українського та польського сучасного мистецтва: Анатолія Криволапа й Ігоря Ступаченка (у церкві Покрови Богородиці в с. Липівка Макарівського району Київської області, Україна) та композиційне вирішення інтер’єру церкви Різдва Богородиці (УГКЦ) у м. Білий Бір (Республіка Польща) художником Єжи Новосельським та архітектором Богданом Котарбою. Стаття ґрунтується на дослідженні двох комплексів сучасної сакральної архітектури, які споруджені на територіях різних держав: церква Покрови Богородиці – в Україні (з оздобленням художників А. Криволапа та І. Ступаченка), а церква Різдва Богородиці – у Польщі (оздоблення цього храму є результатом творчої співпраці Є. Новосельського з архітектором Б. Котарбою). Висновки. З’ясовано, що постать А. Криволапа фактично вписує українське церковне мистецтво у контекст розвитку сучасного українського і європейського мистецтв. Спільність пошуків і художня мова єднає його з Є. Новосельським. У Польщі та Україні створені споріднені шедеври. Сучасне мистецтво України – частина світової культури. Майбутнє українського мистецтва у взаємодоповненні мистецькими надбаннями культури українського й польського народів. The purpose of this article is to direct attention to the coloristic and ideological content of the temple complexes. The manners and individual artistic language of each of the masters who created exquisite church spaces are singled out. Methods. This research has been conducted using the historical and comparative methods, as well as the art critic approaches of figurative, stylistic and formal analysis. Results. The article examines the peculiarities of church monumental decoration of the late 20th and early 21st centuries on the territory of Ukraine and the Republic of Poland in the creative style of leading masters of Ukrainian and Polish Contemporary art. The art of Anatoly Kryvolap and Ihor Stupachenko in the Church of the Intercession of the Virgin Mary in the village of Lypivka (Makariv district, Kyiv region, Ukraine). Works of art and compositional design of the interior of the Church of the Birth of the Blessed Virgin Mary in Biły Bor (Poland) by Jerzy Nowovoselski and architect Bohdan Kotarba. This article is based on research of two complexes of Contemporary sacred architecture in Ukraine and Poland: the Church of the Virgin Protectress at the village of Lypivka (Makariv region, Kyiv Oblast, Ukraine) with decorated by artists Anatoly Kryvolap and Ihor Stupachenko, and the Church of the Birth of the Blessed Virgin Mary at Biały Bуr (Poland) whose decorated are the result of creative cooperation of Jerzy Nowosielski with architect Bohdan Kotarba. Conclusions.It was found that the figure of Anatoly Kryvolap actually fits Ukrainian church art into the context of the development of Contemporary Ukrainian and European art. Anatoliy Kryvolap and Jerzy Novoselsky are united by a common search and an artistic language. Related masterpieces were created in Poland and Ukraine. Contemporary art of Ukraine is part of world culture. The future of Ukrainian art in the mutual complementation of the artistic heritage of the culture of the Ukrainian and Polish peoples. | en_US |
dc.language.iso | other | en_US |
dc.subject | сучасне мистецтво | en_US |
dc.subject | образотворче мистецтво України та Польщі кінця ХХ – початку ХХІ ст. | en_US |
dc.subject | архітектура | en_US |
dc.subject | монументальне церковне (сакральне) мистецтво | en_US |
dc.subject | опорядження церкви | en_US |
dc.subject | синтез | en_US |
dc.subject | художник Анатолій Криволап | en_US |
dc.subject | художник Ігор Ступаченко | en_US |
dc.subject | художник Єжи Новосельський | en_US |
dc.subject | архітектор Богдан Котарба | en_US |
dc.subject | Contemporary art | en_US |
dc.subject | Fine art of Ukraine and Poland of the late 20th and early 21st centuries | en_US |
dc.subject | architecture | en_US |
dc.subject | monumental church (sacred) art | en_US |
dc.subject | decorated of the church | en_US |
dc.subject | synthesis | en_US |
dc.subject | artist Anatoly Kryvolap | en_US |
dc.subject | artist Igor Stupachenko | en_US |
dc.subject | artist Jerzy Novoselskyi | en_US |
dc.subject | architect Bohdan Kotarba | en_US |
dc.title | Анатолій Криволап і Єжи Новосельський: мистецтво, що єднає | en_US |
dc.title.alternative | Anatolii Kryvolap and Jerzy Nowosielski: art that unites | en_US |
dc.type | Article | en_US |