Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Нікітін, Андрій | |
dc.contributor.author | Nikitin, Andrii | |
dc.date.accessioned | 2023-07-20T11:45:18Z | |
dc.date.available | 2023-07-20T11:45:18Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.citation | Нікітін А. Пейзаж як визначальний жанр у творчості професора Василя Магаляса / Андрій Нікітін // Збірник наукових праць «Українська академія мистецтва». Київ, 2023. Вип. 33. С. 203-209 | en_US |
dc.identifier.uri | http://195.20.96.242:5068/kvnaoma-xmlui/handle/123456789/354 | |
dc.description.abstract | Метою даної статті є дослідження становлення і творчих пошуків професора кафедри рисунка Національної академії образотворчого мистецтва і архітектури Василя Петровича Магаляса. Методи дослідження. В основу дослідження покладено сукупність наукових методів, провідними з яких є іконологічний, іконографічний, порівняльно-історичний, культурно-історичний та історико-біографічний, завдяки чому було здійснене комплексне вивчення творчого доробку В. Магаляса. Результати. Проаналізовано розвиток стилістично-формальних особливостей найбільш знакових творів художника, розглянуто його педагогічну й наукову діяльність у контексті розвитку кафедри рисунка НАОМА, узагальнено його надбання як митця. Зберігаючи традиції і світогляд, змалку закладені у свідомість митця, він відкритий до нових тенденцій, наповнює свої твори естетикою, що свідчить про мистецький смак і високий фаховий рівень. Знаходячи у буденному Всесвіт і емоцію, художник підносить їх на новий рівень чуттєвого сприйняття. Мотиви багатьох творів передані в лаконічній формі, але підкреслені невимушено цікавим трактуванням за своїм виглядом, типом, ідеєю, розташуванням. Увага не розпорошується, а навпаки зосереджена на головних напрямках, які митець у своєму замислі поєднує із зовнішнім узагальненим світом природи. З’ясовано, що головну увагу в навчальному процесі професор акцентує на пошуку перспективних шляхів розвитку мистецької дисципліни «Рисунок». В. Магаляс аргументовано доводить, що рисунок є основою образотворчого мистецтва, а досконале володіння ним є тим фундаментом, що дає змогу вивчати навколишній світ та втілювати задум митця. Висновки. На основі результатів дослідження нами зазначено вміле застосування В. Магалясом надбань українського мистецтва, шляхом синтезу й використання новітніх ідей та новаторських підходів до вирішення творчих завдань. Дослідження може бути використане мистецтвознавцями, шанувальниками творчості митця, а також студентською спільнотою художніх закладів для вивчення творчості професора В. Магаляса, зокрема методики викладання рисунка, розширеного висвітлення творчої біографії митця. The purpose of this article is to study the formation and creative pursuits of Vasyl Magalias, professor of the drawing department of NAOMA. The research methodologyis based on a set of scientific methods, the leading of which are iconological, iconographic, comparative-historical, cultural-historical and historical-biographical, which contributed to the comprehensive study of V. Magalias' contribution in art. The results.This article analyses the development of stylistic and formal features of the artist's most iconic works, explores pedagogical and scientific activities in the context of the development of the drawing department, and summarizes his achievements as an artist. Keeping the traditions, worldview embedded in his consciousness since childhood, open to new trends, the artist fills his works with aesthetics, which reveals artist's high aesthetic taste and professional level. He finds the universe and emotion in everyday life, which he raises to a new level of sensory perception. The motifs of many works are presented in a concise form, but emphasized by a casually interesting interpretation of their appearance, type, idea, location. Attention is not scattered, but on the contrary is focused on the main directions that the artist connects with the external generalized world of nature in his design. The professor emphasizes the main attention in the educational process on the search for promising ways of development of the artistic discipline "Drawing". V. Magalias convincingly proves that drawing is the basis of fine art, and perfect mastery of it is the foundation that allows you to study the surrounding world and realize the artist's idea. Conclusions.Based on the results of the research, we have noted V. Magalyas's skillful use of the heritage of Ukrainian art, by synthesizing and using the latest ideas and innovative approaches to solving creative tasks. The research can be used by art critics, fans of the artist's work, as well as the student community of art institutions to study the work of Professor V. Magalyas, in particular, the methods of teaching drawing, extended coverage of the artist's career. | en_US |
dc.language.iso | other | en_US |
dc.subject | художник Василь Магаляс | en_US |
dc.subject | рисунок | en_US |
dc.subject | принцип | en_US |
dc.subject | пейзаж | en_US |
dc.subject | асоціація | en_US |
dc.subject | аналіз | en_US |
dc.subject | ритм | en_US |
dc.subject | напрямок | en_US |
dc.subject | образ | en_US |
dc.subject | artist Vasyl Magalias | en_US |
dc.subject | drawing | en_US |
dc.subject | principle | en_US |
dc.subject | landscape | en_US |
dc.subject | association | en_US |
dc.subject | analysis | en_US |
dc.subject | rhythm | en_US |
dc.subject | direction | en_US |
dc.subject | image | en_US |
dc.title | Пейзаж як визначальний жанр у творчості професора Василя Магаляса | en_US |
dc.title.alternative | Landscape as a defining genre in the works of professor Vasyl Magalias | en_US |
dc.type | Article | en_US |