Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Луговська, Анна | |
dc.contributor.author | Лагутенко, Ольга | |
dc.contributor.author | Luhovska, Anna | |
dc.contributor.author | Lagutenko, Olga | |
dc.date.accessioned | 2023-07-21T07:56:06Z | |
dc.date.available | 2023-07-21T07:56:06Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.citation | Луговська А. Становлення артінституцій Києва (1990-ті – 2020 роки) / Анна Луговська, Ольга Лагутенко // Збірник наукових праць «Українська академія мистецтва». Київ, 2023. Вип. 33. С. 252-259 | en_US |
dc.identifier.uri | http://195.20.96.242:5068/kvnaoma-xmlui/handle/123456789/360 | |
dc.description.abstract | Метою даної статті є аналіз становлення інституційної системи Києва періоду неза-лежності, окреслення основних досягнень і викликів, фіксація історичної присутності та внеску окремих мистецьких установ. Методи дослідження. В основу дослідження покладено такі наукові методи: аналітичний, систематизації, реконструктивно-модельний та історико-атрибутивний, метод типологізації, контекстуальний, компаративний та узагальнення, що дало змогу визначити особливості історичного формування й функціонування мистецьких установ Києва упродовж трьох десятиліть; дослідити стан вивчення даної теми; структурувати різні види та форми мистецьких установ. Результати. Київ доби незалежності став свідком великої активності артінституцій. Мистецькі інституції мали різний масштаб діяльності та ступінь впливу на локальне мистецьке середовище, на артринок, на культуру країни загалом, водночас, пришвидшивши ті процеси, які на Заході відбувалися поступово. Такі установи часто виходили поза межі професійного середовища, впливаючи на соціальну поведінку, а часом і формуючи нові звички, етичні та естетичні уявлення всього суспільства. Деякі з них виконували також просвітницьку роль, поглиблюючи знання широкого загалу про власну історію та культуру. Крім того, діяльність мистецьких інституцій сприяла формуванню усвідомлення національної ідентичності. Висновки. В результаті аналізу було виокремлено ті установи, які впливали на розвиток мистецтва упродовж кінця 1980-х – 2020 років; констатовано, що за відносно нетривалий проміжок часу відбулося становлення активно функціонуючої капіталістичної (ринкової) моделі у сфері культури й мистецтва, з власними особливостями, викликами та недоліками, що, все ж, дало змогу інтегруватися в актуальний світовий контекст. Thepurpose of this article is to analyze the formation of Kyiv institutional art system during the period of Independence, to outline the main achievements and challenges, to record the historical presence and contribution of individual art institutions.Research methods. The research is based on the following scientific methods: analytical, systematical, reconstructive, historical-attributive, typological, contextual, comparative and generalizing, which helped to determine the peculiarities of the historical formation and functioning of art institutions in Kyiv over three-decade period, to investigate the state of study of this topic and to structure various types and forms of art institutions, adding the new ones that still have not become the part of scientific discourse. The results. Kyiv at the time of independence witnessed a great activity of art institutions. They had a different scale of activity and a different degree of influence on the local artistic environment, on the art market, on the culture of the country in general, speeding up at the same time the processes that were gradually taking place in the West. They often went beyond the professional environment, influencing social behavior, and sometimes forming new habits, ethical and aesthetic perception of the entire society. Some of them in particular had an educational function, deepening the knowledge of the general public about their own history and culture. In addition, the activities of art institutions contributed to the formation of national identity awareness.Conclusions. As a result of the analysis, those institutions that had more impact on the development of art from the 1980s to 2020 were emphasized; it was stated that in a relatively short period of time, an actively functioning capitalist model in the field of culture and art, having its own characteristics and challenges, made it possible to integrate into the current world art context. | en_US |
dc.language.iso | other | en_US |
dc.subject | сучасне мистецтво | en_US |
dc.subject | українське мистецтво | en_US |
dc.subject | артінституції Києва | en_US |
dc.subject | державні та приватні мистецькі установи | en_US |
dc.subject | Совіарт | en_US |
dc.subject | Центр сучасного мистецтва Сорос | en_US |
dc.subject | PinchukArtCentre | en_US |
dc.subject | Мистецький Арсенал | en_US |
dc.subject | Щербенко Арт Центр | en_US |
dc.subject | галереї Києва | en_US |
dc.subject | contemporary art | en_US |
dc.subject | Ukrainian art | en_US |
dc.subject | Art institutions of Kyiv | en_US |
dc.subject | state and private Art institutions | en_US |
dc.subject | Soviart | en_US |
dc.subject | Soros Center for Contemporary Art | en_US |
dc.subject | PinchukArtCentre | en_US |
dc.subject | Mystetskyi Arsenal | en_US |
dc.subject | Shcherbenko Art Center | en_US |
dc.subject | galleries of Kyiv | en_US |
dc.title | Становлення артінституцій Києва (1990-ті – 2020 роки) | en_US |
dc.title.alternative | The establishment of Kyiv art institutions (1990s–2020) | en_US |
dc.type | Article | en_US |