Repository of National Academy of Fine Arts and Architecture

Становлення артінституцій Києва (1990-ті – 2020 роки)

Show simple item record

dc.contributor.author Луговська, Анна
dc.contributor.author Лагутенко, Ольга
dc.contributor.author Luhovska, Anna
dc.contributor.author Lagutenko, Olga
dc.date.accessioned 2023-07-21T07:56:06Z
dc.date.available 2023-07-21T07:56:06Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation Луговська А. Становлення артінституцій Києва (1990-ті – 2020 роки) / Анна Луговська, Ольга Лагутенко // Збірник наукових праць «Українська академія мистецтва». Київ, 2023. Вип. 33. С. 252-259 en_US
dc.identifier.uri http://195.20.96.242:5068/kvnaoma-xmlui/handle/123456789/360
dc.description.abstract Метою даної статті є аналіз становлення інституційної системи Києва періоду неза-лежності, окреслення основних досягнень і викликів, фіксація історичної присутності та внеску окремих мистецьких установ. Методи дослідження. В основу дослідження покладено такі наукові методи: аналітичний, систематизації, реконструктивно-модельний та історико-атрибутивний, метод типологізації, контекстуальний, компаративний та узагальнення, що дало змогу визначити особливості історичного формування й функціонування мистецьких установ Києва упродовж трьох десятиліть; дослідити стан вивчення даної теми; структурувати різні види та форми мистецьких установ. Результати. Київ доби незалежності став свідком великої активності артінституцій. Мистецькі інституції мали різний масштаб діяльності та ступінь впливу на локальне мистецьке середовище, на артринок, на культуру країни загалом, водночас, пришвидшивши ті процеси, які на Заході відбувалися поступово. Такі установи часто виходили поза межі професійного середовища, впливаючи на соціальну поведінку, а часом і формуючи нові звички, етичні та естетичні уявлення всього суспільства. Деякі з них виконували також просвітницьку роль, поглиблюючи знання широкого загалу про власну історію та культуру. Крім того, діяльність мистецьких інституцій сприяла формуванню усвідомлення національної ідентичності. Висновки. В результаті аналізу було виокремлено ті установи, які впливали на розвиток мистецтва упродовж кінця 1980-х – 2020 років; констатовано, що за відносно нетривалий проміжок часу відбулося становлення активно функціонуючої капіталістичної (ринкової) моделі у сфері культури й мистецтва, з власними особливостями, викликами та недоліками, що, все ж, дало змогу інтегруватися в актуальний світовий контекст. Thepurpose of this article is to analyze the formation of Kyiv institutional art system during the period of Independence, to outline the main achievements and challenges, to record the historical presence and contribution of individual art institutions.Research methods. The research is based on the following scientific methods: analytical, systematical, reconstructive, historical-attributive, typological, contextual, comparative and generalizing, which helped to determine the peculiarities of the historical formation and functioning of art institutions in Kyiv over three-decade period, to investigate the state of study of this topic and to structure various types and forms of art institutions, adding the new ones that still have not become the part of scientific discourse. The results. Kyiv at the time of independence witnessed a great activity of art institutions. They had a different scale of activity and a different degree of influence on the local artistic environment, on the art market, on the culture of the country in general, speeding up at the same time the processes that were gradually taking place in the West. They often went beyond the professional environment, influencing social behavior, and sometimes forming new habits, ethical and aesthetic perception of the entire society. Some of them in particular had an educational function, deepening the knowledge of the general public about their own history and culture. In addition, the activities of art institutions contributed to the formation of national identity awareness.Conclusions. As a result of the analysis, those institutions that had more impact on the development of art from the 1980s to 2020 were emphasized; it was stated that in a relatively short period of time, an actively functioning capitalist model in the field of culture and art, having its own characteristics and challenges, made it possible to integrate into the current world art context. en_US
dc.language.iso other en_US
dc.subject сучасне мистецтво en_US
dc.subject українське мистецтво en_US
dc.subject артінституції Києва en_US
dc.subject державні та приватні мистецькі установи en_US
dc.subject Совіарт en_US
dc.subject Центр сучасного мистецтва Сорос en_US
dc.subject PinchukArtCentre en_US
dc.subject Мистецький Арсенал en_US
dc.subject Щербенко Арт Центр en_US
dc.subject галереї Києва en_US
dc.subject contemporary art en_US
dc.subject Ukrainian art en_US
dc.subject Art institutions of Kyiv en_US
dc.subject state and private Art institutions en_US
dc.subject Soviart en_US
dc.subject Soros Center for Contemporary Art en_US
dc.subject PinchukArtCentre en_US
dc.subject Mystetskyi Arsenal en_US
dc.subject Shcherbenko Art Center en_US
dc.subject galleries of Kyiv en_US
dc.title Становлення артінституцій Києва (1990-ті – 2020 роки) en_US
dc.title.alternative The establishment of Kyiv art institutions (1990s–2020) en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account