Аннотации:
Мета дипломної роботи полягає в дослідженні особливостей та
шляхів розвитку концептуального мистецтва у сучасній Польщі (від 1990-их
років - до сьогодення).
Сформульовано визначення, охарактеризовано особливості
концептуального мистецтва, його історія та еволюція як у світі, так і на
мистецьких теренах Польщі. Здійснено мистецтвознавчий аналіз окремих
концептуальних творів вибраних митців й виявлено основні теми й медіуми,
характерні для польських концептуалістів. Визначена роль польського
концептуального мистецтва на міжнародній арт-сцені, здійснено спробу
проаналізувати ключові виклики і можливості, що постають перед с учасними
польськими концептуальними митцями.
У першому розділі «Історія, особливості та види концептуального
мистецтва» надані основні визначення поняття концептуального мистецтва,
охарактеризовані його особливості та види, стисло окреслено зародження та
еволюцію концептуалізму у світі.
Другий розділ «Ключові теми та концепції польського
концептуального мистецтва» присвячено аналізу ключових тем, концепцій і
технік, які використовують польські художники -концептуалісти, це зокрема,
теми пам’яті та історії, ідентичності та репрезентації, політичної і соціальної
критики. Описано зародження та розвиток концептуального мистецтва у
Польщі.
Третій розділ «Роль польського концептуального мистецтва на
міжнародній арт-сцені» аналізує вплив та значення польського концептуального мистецтва на світовий мистецький дискурс, оцінює ключові
виклики та можливості, що постають перед сучасними польськими
художниками-концептуалістами. Розкрито пласт молодої генерації польських
концептуалістів.
Наукова новизна дослідження полягає у першому систематизованому
розгляді сучасного етапу розвитку концептуального мистецтва Польщі.
Практичне значення дослідження полягає у можливості використання
отриманих результатів для розробки лекційних курсів з історії сучасного
образотворчого мистецтва Польщі, для наукових досліджень, у музейній
практиці.
Апробація матеріалів дипломної роботи: окремі питання
концептуального мистецтва на прикладі робіт сучасного польського митця
було опубліковано у науковому журналі «Актуальнi питання гуманiтарних
наук» у статті «Архітектура людського тіла у творчості польського
концептуаліста Ярослава Козакевича» та представлено у тезах на Десятих
Платонівських читаннях (20.11.2022) у доповіді «Щодо творів сучасних
польських митців у колекції фонду Серралвеш»
Дипломна робота написана самостійно та не містить плагіату.
Структура роботи. Основний текст складається зі вступу, трьох
розділів, висновків (91 с.), списку використаних джерел (79 позицій), списку
та альбому ілюстрацій (40 позицій). Загальний обсяг дипломної роботи – 132
с.
The aim of the paper is to study the features and ways of development of
conceptual art in contemporary Poland. In the first chapter the main definitions o f
the concept of conceptual art are provided, its feature s and types are characterized,
and the birth and evolution of conceptualism in the world is briefly outlined. The
second section is devoted to the analysis of key themes, concepts and techniques
used by Polish conceptual artists, in particular, themes of memory and history,
identity and representation, political and social critic ism. The third chapter
analyzes the impact and significance of Polish conceptual art on the world artistic
discourse, assesses the key challenges and opportunities facing contempora ry
Polish conceptual artists.
The note consists of an introduction, three chapters, a list of sources and
images used and the images. The total volume of the work is 132 pages.