Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Хоменко, Ірина Юріївна
dc.contributor.author Khomenko, I.
dc.date.accessioned 2023-12-11T08:55:08Z
dc.date.available 2023-12-11T08:55:08Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation Хоменко І. Ю. Позиціонування жінок в українському мистецтві періоду 2010 - 2022 рр : кваліфікац. магістерська робота зі спец. 023 «Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація» ОНП "Мистецтвознавство. Теорія та історія мистецтва" / Хоменко Ірина Юріївна ; НАОМА ; кер. Мазур В. П. Київ, 2023. 143 с. en_US
dc.identifier.uri http://195.20.96.242:5068/kvnaoma-xmlui/handle/123456789/528
dc.description.abstract Мета магістерської роботи полягає у дослідженні соціальних та політичних аспектів у творчості українських мисткинь періоду 2010 - 2022 рр., а також теми мистецького активізму та введення феміністичного мистецтва до загальної системи артактивізму. Здійснено комплексний мистецтвознавчий аналіз окремих обраних творів мисткинь України, які мають соціальні та/або політичні аспекти. Визначено місце феміністичного мистецтва у системі соціального та політичного мистецтва. Перший розділ «Історіографія. Методологія та джерельна база дослідження» стисло розкриває основні джерела, які були використані у дослідженні. Описано стан вивчення теми мистецького активізму, а також описано методологію виконання дослідження. Другий розділ«Загальний огляд теми. Проблематика термінології» відведено для теоретичного аналізу теми соціального та політичного мистецтва, особливо, теми мистецького активізму. У цьому розділі аналізується доцільність уведення мистецького активізму в мистецтвознавчий дискурс, а також його витоки в українській історії мистецтва. Третій розділ«Соціальні та політичні аспекти у творчості мисткинь періоду2014 - 2022» спрямований на розгляд окремих творів мисткинь, які розкривають соціальні та/або політичні проблеми. У першу чергу це твори Алевтини Кахідзе, Жанни Кадирової, Марії Куліковської, Поліни Кузнєцової. У цьому розділі виявлено основні характеристики та схожості творів мисткинь на соціальну та/або політичну тематику. У четвертому розділі було комплексно проаналізовано феміністичне мистецтво України за період2010 - 2022 рр. Виявлено роль кураторської роботи Оксани Брюховецької у розвитку феміністичного мистецтва в Україні, а також і інших організацій та груп, як Р.Е.П., Щербенко Арт Центр, Феміністична Офензива, Платформа «ТЮ!». Також, був проведений аналіз феміністичного аспекту у творчості Марії Куліковської. Наукова новизна полягає у першому систематизованому розгляді мистецького активізму, вперше було введено феміністичне мистецтво у систему активістського. А також, вперше було зібрано та структуровано окремі твори українських мисткинь, у яких представлені соціальні та/або політичні аспекти. Практичне значення дослідження полягає у використанні отриманих результатів в подальших теоретичних досліджень тем політичного та соціального мистецтва, мистецького активізму та феміністичного мистецтва, а також, в розробці курсів чи лекційних матеріалів про сучасне образотворче мистецтво України. Апробація матеріалів кваліфікаційної магістерської роботи. Окремі положення дослідження опубліковано у статті наукового журналу «Сучасне мистецтво» та презентовано на конференції «Платонівські читання». Кваліфікаційна магістерська робота написана самостійно та не містить плагіату. Структура роботи. Основний текст складається зі вступу, чотирьох розділів, висновків (90 с.), списку використаних джерел (86 позицій), списку та альбому ілюстрацій(48 позицій) та додатків. Загальний обсяг магістерської роботи– 143 с. The master's thesis aims to study the social and political aspects in the work of Ukrainian artists of the period 2010 - 2022, as well as the topic of artistic activism and the integration of feminist art into the general system of activism. A comprehensive art historical analysis of selected works by Ukrainian women artists with social and/or political aspects is carried out. The place of feminist art in the system of social and political art is determined. The first section «Historiography. Methodology and Source Base of the Study» briefly describes the main sources used in the study. The state of research on the topic of artistic activism is described, as well as the methodology of the study. The second section «General overview of the topic. Problems of terminology» is devoted to the theoretical analysis of the topic of social and political art, especially the topic of artistic activism. This section analyzes the feasibility of introducing artistic activism into the art historical discourse, as well as its roots in Ukrainian art history. The third section, «Social and Political Aspects in the Works of Women Artists of the Period 2014-2022» is aimed at examining selected works by women artists that reveal social and/or political issues. These are primarily works by Alevtina Kakhidze, Zhanna Kadyrova, Maria Kulikovska, and Polina Kuznetsova. This section identifies the main characteristics and similarities of the artists' works on social and/or political issues. The fourth section «Feminist Art in the system of Art Activism» comprehensively analyzes the feminist art of Ukraine in the period of 2010-2022. The role of Oksana Bryukhovetska's curatorial work in the development of feminist art in Ukraine, as well as other organizations and groups such as R.E.P., Shcherbenko Art Center, Feminist Offensive, and the Platform «TU!». The author also analyzed the feminist aspect in the work of Maria Kulikovska. The scientific novelty is the first systematic consideration of artistic activism, the first time feminist art was introduced into the system of activist art. Also, for the first time, certain works by Ukrainian artists that present social and/or political aspects were collected and structured. The practical significance of the study is to use the results obtained in further theoretical studies of political and social art, artistic activism and feminist art, as well as in the development of courses or lecture materials on contemporary Ukrainian fine art. Approval of the materials of the qualifying master's thesis. Some provisions of the research were published in an article in the scientific journal «Contemporary Art» and presented at the conference «Platon readings». The qualifying master's thesis was written independently and does not contain plagiarism. Structure of the work. The main text consists of an introduction, four chapters, conclusions (90 pages), a list of references (86 items), a list and album of illustrations (48 items) and appendices. The total volume of the master's thesis is 143 p. en_US
dc.language.iso other en_US
dc.subject Мистецький активізм en_US
dc.subject перформанс en_US
dc.subject соціальне мистецтво en_US
dc.subject політичне мистецтво en_US
dc.subject Марія Куліковська en_US
dc.subject Алевтина Кахідзе en_US
dc.subject Оксана Брюховецька en_US
dc.subject Artistic activism en_US
dc.subject performance en_US
dc.subject social art en_US
dc.subject political art en_US
dc.subject Maria Kulikovska en_US
dc.subject Alevtina Kakhidze en_US
dc.subject Oksana Bryukhovetska en_US
dc.title Позиціонування жінок в українському мистецтві періоду 2010 - 2022 рр en_US
dc.title.alternative Positioning of women in Ukrainian art in the period 2010 - 2022 en_US
dc.type Other en_US


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу