Показать сокращенную информацию
dc.contributor.author | Салюхіна, Валентина Романівна | |
dc.contributor.author | Saliukhina, V. | |
dc.date.accessioned | 2023-12-11T09:39:04Z | |
dc.date.available | 2023-12-11T09:39:04Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.citation | Салюхіна В. Р. Символізм у творах українських художників «Нової хвилі» 1985-1995 рр. : диплом. робота освіт. рівня «магістр» зі спец. 023 «Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація» ОНП "Мистецтвознавство. Теорія та історія мистецтва" / Салюхіна Валентина Романівна ; НАОМА ; кер. Селівачов М. Р. Київ, 2023. 132 с. | en_US |
dc.identifier.uri | http://195.20.96.242:5068/kvnaoma-xmlui/handle/123456789/530 | |
dc.description.abstract | Мета роботи полягає у дослідженні символізму творчості українських художників «Нової хвилі» 1985-1995 років та виявленні особливостей його тлумачення, у тому числі — основних релігійних сюжетів та алегорій, паралелей між зверненням до релігійної тематики та біографією художника, загальною обстановкою в країні або їхніми творчими пошуками. Дослідження символу в зазначений період допомогло розкрити найбільш актуальні питання, що турбували художників цього часу як свідків унікальної історичної епохи на суспільно-політичному та особистісному рівнях. Мистецтвознавчий аналіз із фокусом на підсвідомому та несвідомому з огляду на контекст дозволив зазирнути глибше, ніж це можливо навіть під час особистої розмови із художником, адже він працює на рівнях, що не завжди осягаються раціонально. Період «Нової хвилі» в українському мистецтві ідеальним матеріалом для дослідження юнгівським методом роблять його тенденції до трансавангарду, нонфінітізму, швидкої манери письма. У першому розділі «Стан розробки теми, джерела та методи дослідження» охарактеризовано використані основні джерела, окреслено стан вивченості теми та проблематика повʼязаної з нею термінології, а також методологічний інструментарій даного дослідження. У другому розділі «Взаємопроникнення мистецького та соціополітичного» досліджується контекст епохи 80-х–90-х, описано події у політичному і суспільному житті країни, що безпосередньо впливали на синхронний мистецький процес. Третій розділ «Індивідуальне і колективне, свідоме і несвідоме у творах«Нової хвилі» сфокусовано на мистецтвознавчому аналізі вибраних творів представників напряму, трактуванні їхнього символізму та систематизації основних тем та власної міфології мистців, що досліджуються. Наукова новизна роботи полягає у практичному аналізі творів представників «Нової хвилі», що не були досліджені раніше, а також у використаному підході до аналізу символу, який перегукується із принципами психоаналізу К. Г. Юнга і дозволив збагатити дослідження символізму творів зламу епох. Практичне значення дослідження полягає у використанні отриманних результатів в навчальних матеріалах з дисциплін, присвячених сучасному українському мистецтву та при підготовці виставок і проєктів з залученням творів, що були розглянуті в роботі. Апробація матеріалів дипломної роботи. Окремі положення дослідження репрезентовано та опубліковано у статті журналу «Образотворче мистецтво» та у збірнику матеріалів Десятих Платонівських читань у НАОМА. Дипломна робота написана самостійно та не містить плагіату. Структура роботи. Основний текст складається зі вступу, трьох розділів, висновків, обсягом у 73 сторінки, а також списку використаних джерел (60 позицій), списку та альбому ілюстрацій (32 позиції), а також двох інтервʼю. Загальний обсяг дипломної роботи– 132 с. The purpose of this research is to study the symbolism in the artworks of Ukrainian artists belonging to the 'New Wave' movement of 1985-1995. It aims to identify the peculiarities of its interpretation, including the main religious themes and allegories, as well as the connections between the use of religious motifs and the artists' biographies, the general social and political context, or their artistic explorations. Exploring the symbol in this specific period helps uncover the most relevant questions that concerned the artists of that time as witnesses of a unique historical age on both societal-political and personal levels. The art-historical analysis, focusing on the subconscious and unconscious aspects within the context, allows for a deeper understanding than even a personal conversation with the artist since it operates on levels that are not always accessible through rational means. The ‚New Wave' period in Ukrainian art, with its tendencies towards transavantgarde, non-finitism, and rapid writing style, makes it an ideal subject for research using the Jungian method. The first section, "State of Research, Sources, and Research Methods," describes the main sources used, outlines the state of the topic's study, identifies the related terminological issues, and summarises the methodological approach employed in this research. The second section, "Interplay of Artistic and Sociopolitical Aspects," examines the contextual framework of the 1980s-1990s, and describes the political and social events that directly influenced the synchronous artistic process. The third section, "Individual and Collective, Conscious and Unconscious in the Works of the 'New Wave'," focuses on the art-historical analysis of the selected works of representatives of this movement, interprets their symbolism, and systematises the main themes and personal mythologies of the researched artists. The research novelty lies in the practical analysis of works by 'New Wave' representatives that have not been previously studied, as well as in the approach to symbol analysis that resonates with the principles of C.G. Jung's psychoanalysis, enriching the exploration of symbolic elements within the oeuvre of the critical era. The practical significance of the study lies in the application of the obtained results in educational materials related to contemporary Ukrainian art, as well as in the preparation of exhibitions and projects involving the works studied in this research paper. Certain aspects of the research have been presented and published in various scientific sources. The thesis was written independently and does not contain plagiarism. The structure of the thesis includes introduction, three sections, conclusions, with a total length of 73 pages, as well as bibliography (60 entries), an illustrations list and album (32 entries) and two interviews. The overall volume of the thesis is 132 pages. | en_US |
dc.language.iso | other | en_US |
dc.subject | символ | en_US |
dc.subject | архетип | en_US |
dc.subject | «Нова хвиля» | en_US |
dc.subject | Карл Гусав Юнг | en_US |
dc.subject | сквот «Паркомуна» | en_US |
dc.subject | українське мистецтво 1980–1990-х | en_US |
dc.subject | Валерія Трубіна | en_US |
dc.subject | Олег Голосій | en_US |
dc.subject | Олег Тістол | en_US |
dc.subject | symbol | en_US |
dc.subject | archetype | en_US |
dc.subject | Ukrainian New Wave | en_US |
dc.subject | Carl Gustav Jung | en_US |
dc.subject | 'Parkhomuna' squat | en_US |
dc.subject | Ukrainian art of the 1980s-1990s | en_US |
dc.subject | Valeriia Trubina | en_US |
dc.subject | Oleg Holosiy | en_US |
dc.subject | Oleg Tistol | en_US |
dc.title | Символізм у творах українських художників «Нової хвилі» 1985-1995 рр. | en_US |
dc.title.alternative | Symbolism in the works of Ukrainian New Wave of 1985-1995. | en_US |
dc.type | Other | en_US |