Аннотации:
Мета дипломної роботи полягає в дослідженні «Майстерні Оксани
Білоус» як творчого закладу й оцінці його успішності та перспективності
для художньої культури сучасної України.
Описано та проаналізовано творчі здобутки Оксани Білоус.
Охарактеризовано творчі принципи й організаційні форми роботи її
майстерні. Сформульовано досягнення та невирішені проблеми майстерні.
З’ясовано унікальну специфіку майстерні, відношення її до універсуму
традиційного мистецтва.
У першому розділі «Історіографія. Джерельна база. Методи
дослідження» коротко висвітлено використані основні джерела, розкрито
історично-культурну ретроспективність теми, описано методологічний
інструментарій даного наукового дослідження.
Другий розділ «Мотивація городян до діяльного захоплення
візуальним фольклором і творча діяльність Оксани Білоус» присвячено
розкриттю аспектів залучення населення Києва до діяльності в сфері
художнього ремесла. Проаналізовано творчий шлях мисткині та її методи
популяризації писанкарства, вибійки на полотні та виготовлення печатних
чи розписних пряників.
У третьому розділі «Досягнення Оксани Білоус перед заснуванням
творчої майстерні, причини та засади її організації, здобутки та невирішені
проблеми» здійснено аналіз творчого становлення мисткині та етапів
розвитку нею різних видів художнього рукомесла аж до започаткування осередку . Розкрито засади його творчої діяльності та окреслена основна
проблематика, пов´язана з економічними аспектами.
Четвертий розділ «Специфіка майстерні на тлі колишніх і сучасних
аналогів. Відношення до універсуму традиційного мистецтва,
проблематика його ревальоризації» виявляє самобутні риси діяльності
«Майстерні Оксани Білоус» в порівнянні з аналогічними осередками.
Наукова новизна дослідження полягає у тому , що вперше здійснено
комплексне наукове дослідження засад створення та структури осередку
розвою традиційного художнього мистецтва у Києві «Майстерня Оксани
Білоус».
Практичне значення дослідження полягає у використанні отриманих
результатів в подальшій розробці законодавчої бази, що стосується
народних художніх промислів; у практичній роботі мистецтвознавців,
етнографів, викладачів декоративно-прикладного мистецтва; для
подальшого наукового дослідження феномену осередків традиційного
х у дожнього ремесла та порівняльного аналізу їх діяльності; у діяльній
практиці х у дожників, дизайнерів, створенні нав чальних програм та
посібників з курсів мистецтвознавства.
Апробація матеріалів дипломної роботи. Окреме дослідження,
зокрема «Сучасна вибійка на прикладі творчості Оксани Білоус»,
репрезентовано на ІІ Міжнародній науково-практичні конференції
«Гаґенмейстерські читання» й опубліковано тези у однойменному збірнику .
Дипломна робота написана самостійно та не містить плагіату .
Структура роботи. Основний текст складається зі вступу , чотирьох
розділів, висновків (74 с.), списку використаних джерел (22 позиції та 4
інтерв´ю), анотованого списку й альбому ілюстрацій (39 позицій).
Загальний обсяг дипломної роботи – 132 с.
The aim of the thesis is to study the " Oksana Bilous’ s workshop " as a
creative institution and evaluate its success and prospects for the artistic culture
of modern Ukraine.
The creative achievements of Oksana Bilous are described, analyzed and
evaluated. The creative principles and organizational forms of the work of her
workshop are characterized. The achievements and unresolved problems of the
workshop are formulated. The unique specifics of the workshop, its relation to
the universe of traditional art have been clarified.