Abstract:
За мету дипломної роботи поставлено виявити та розглянути на фактичних
прикладах особливості трансформації феномену музею в ХХІ столітті: як ці
трансформаційні процеси відбуваються у Європі, та в У країні. Реалізація мети
досягнута шлях ом послідовного ознайомлення з різними складовими музейної
галузі.
Перший розділ “Історіографія. Джерельна база. Методологія дослідження”
присвячений характеристиці використаних джерел, стану вивченості теми та
представлено методологічний інструментарій дослідження.
У другому розділі “Феномен музею у сучасному світі” на основі дослідження
історіографії питання феномену музею в межах ХХ-ХХІ століть, окреслено
концептуальні моделі та функції музейних установ, обґрунтовано вагомість їхньої
ролі та потребу розвитку . Відповідно до сучасних моделей та функцій музею
визначено нові перспективні вектори їхньої діяльності у межах їх
науково-дослідної, експозиційної та культурно-освітньої практик.
Третій розділ “Європейський досвід державної культурної політики у галузі
музейної справи та впровадження нових методів діяльності музеїв” ознайомлює із
європейським досвідом державного регулювання музейної галузі в аспектах їх
нормативно-правового забезпечення, моделі управління та фінансування, а також
наведено приклади того, як музеї змінюють себе, адаптуюсь до вимог сучасності.
Четвертий розділ “Актуальний стан та тенденції розвитку галузі музейної справи
У країни” ознайомлює з моделлю державного забезпечення музейної галузі в
аспектах нормативно-правового регулювання, фінансування та
науково-методичного забезпечення. На основі офіційних статистичних даних
проаналізовано динаміку розвитку стану галузі. на конкретних прикладах у вигляді
музейних проектів продемонстровано трансформаційні процеси, що відбуваються у
галузі з 2012 року по сьогодні. Наукова новизна полягає у тому , що вперше проаналізовано та узагальнено
фактичний довід музеїв у імплементації нових підходів у науково-дослідницькій,
експозиційній та культурно-освітній діяльності. Розгорнутий фактологічний аналіз
та співставлення європейський практик державного забезпечення галузі музейної
справи дав змогу вичленувати спільні риси та розбіжності. Аналіз ефективності
державної культурної політики України у галузі музейної справи, а також її
актуального стану , динаміки розвитку дав змогу продемонструвати позитивні
трансформаційні процеси у галузі музейної справи У країни та виділити вектори
діяльності музеїв, котрі потребують більшої уваги.
Бакалаврська дипломна робота виконана самостійно та не містить плагіату
Структура роботи. Основний текст складається зі вступу , чотирьох розділів,
восьми підрозділів, висновків, списку використаних джерел, додатків. Загальний
обсяг дипломної роботи – 79 сторінок.
The purpose of the thesis is to identify and consider the peculiarities of the
transformation of the museum phenomenon in the twenty-first century: how these
transformational processes are taking place in Europe and in Ukraine. This goal was
achieved through a consistent examination of the various components of the museum
industry .
The first section, "Historiography , Source Base, Research Methodology ," is devoted to
the characterization of the sources used, the state of research on the topic, and presents
the methodological tools of the study .
In the second chapter , "The Phenomenon of the Museum in the Modern World," based
on the study of the historiography of the museum phenomenon in the twentieth and
twenty-first centuries, the conceptual models and functions of museum institutions are outlined, the importance of their role and the need for development are substantiated. In
accordance with the modern models and functions of the museum, new promising vectors
of their activities within the framework of their research, exhibition, cultural and
educational practices are identified.
The third section "European experience of the state cultural policy in the field of
museums and the introduction of new methods of museum activities" introduces the
European experience of state regulation of the museum industry in terms of their
regulatory and legal support, management and financing models, and also provides
examples of how museums are changing themselves and adapting to the requirements
of the present.
The fourth section, "Current Status and Trends in the Development of the Museum
Industry in Ukraine," introduces the model of state support for the museum industry in
terms of legal regulation, financing, and scientific and methodological support. Based on
official statistics, the author analyzes the dynamics of the industry's development.
specific examples in the form of museum projects demonstrate the transformation
processes that have been taking place in the industry since 2012 to the present day .
The scientific novelty is that for the first time the actual experience of museums in
implementing new approaches in research, exhibition, cultural and educational activities
is analyzed and summarized. The detailed factual analysis and comparison of European
practices of state support for the museum sector made it possible to identify common
features and differences. The analysis of the effectiveness of the state cultural policy of
Ukraine in the field of museums, as well as its current state and dynamics of
development, made it possible to demonstrate positive transformational processes in the
field of museums in Ukraine and to highlight the vectors of museums' activities that
require more attention.
The bachelor's thesis is completed independently and does not contain plagiarism
Structure of the work. The main text consists of an introduction, four chapters, eight
subsections, conclusions, a list of references, and appendices. The total volume of the
thesis is 79 pages.