Repository of National Academy of Fine Arts and Architecture

Розвиток сюжету Апокаліпсису в українському мистецтві XVII-XVIII ст .

Show simple item record

dc.contributor.author Деревська, Олена Володимирівна
dc.contributor.author Derevska, Olena
dc.date.accessioned 2023-12-19T10:30:37Z
dc.date.available 2023-12-19T10:30:37Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation Деревська О. В. Розвиток сюжету Апокаліпсису в українському мистецтві XVII-XVIII ст. : кваліфікац. робота освіт. рівня «бакалавр» зі спец. 023 «Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація» ОПП "Мистецтвознавство. Теорія та історія мистецтва" / Деревська Олена Володимирівна ; НАОМА ; кер. Овчаренко О. І. Київ, 2023. 168 с. en_US
dc.identifier.uri http://195.20.96.242:5068/kvnaoma-xmlui/handle/123456789/550
dc.description.abstract У роботі розглянуто розвиток іконографії Апокаліпсису в українському мистецтві XVII-XVIIІ ст. завдяки запозиченню сюжетів в першу чергу з реформаційних іконографічних джерел. Зображення стали більш оповідними, відповідними біблійному тексту, не розрахованими на поклоніння. Після цикл гравюр Прокопія (1646-1662) з’явився цілий ряд творів – стінописи, ікони, друкована графіка, декоративно-прикладне сакральне мистецтво, що зверталися до теми Апокаліпсису. Актуальність визначена відсутністю повних досліджень сюжету в українському мистецтві. Мета роботи - описати і узагальнити джерела та тенденції генезису іконографії Апокаліпсису у вказаний період як частину загальноєвропейського художнього і релігійного процесу, показати його міжконфесійне підгрунтя та заснованість на лютеранській іконографії. Основними методами в роботі були діалектичний та міждисциплінарний підходи, іконографічний аналіз із застосуванням елементів формально-стилістичного аналізу. Результат роботи – формування хронологічної картини розвитку сюжету, визначення іконографічних джерел, формулювання гіпотез для подальших досліджень. Introduction of the Reformation iconography into Ukrainian art of the XVII-XVIIІ centuries resulted in the development of new imagery plots for illustrating Apocalypse. Images showed more Bible narrative and became less devotional. Starting from Master Prokopii’s series of Apocalypse (1646-1662), the Apocalypse theme was introduced into Ukrainian art in different forms: church wall paintings, icons, prints, objects of decorative arts. Novelty of the work is based on lack of profound researches of the plot. The aim of the research was to describe the chronology of the subject, its features and tendencies as a part of the European-wide process, to show multi-confessional environment and Lutheran imagery basis.The research methods included dialectic interdisciplinary approach, iconography and formal stylistics analysis. The research resulted in forming a chronological description of the Apocalypse plot development, tracing iconographic sources and proposing the hypothesis for further research. en_US
dc.language.iso other en_US
dc.subject українське мистецтво en_US
dc.subject 17-18 століття en_US
dc.subject Апокаліпсис en_US
dc.subject іконографія en_US
dc.subject Реформація en_US
dc.subject лютеранські іконографічні джерела en_US
dc.subject Ukrainian art en_US
dc.subject 17-18 centuries en_US
dc.subject Apocalypse en_US
dc.subject iconography en_US
dc.subject Reformation en_US
dc.subject Lutheran imagery basis en_US
dc.title Розвиток сюжету Апокаліпсису в українському мистецтві XVII-XVIII ст . en_US
dc.title.alternative Development of Apocalypse imagery in the Ukrainian art of the XVII-XVIII centuries en_US
dc.type Other en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account