Короткий опис(реферат):
Мета статті – вивчити особливості впливу фресок Дуньхуану на китайський олійний
живопис ХХ століття. Методи дослідження. Системний підхід зумовлює використання комплексу методів. Історико-культурний, компаративний та семіотичний методи дали змогу виявити вплив фресок Дуньхуану на китайський олійний живопис ХХ століття. Метод узагальнення використано для формулювання підсумків статті. Результати. Китайський олійний живопис ХХ століття демонструє синтез реалістичних тенденцій, національної самобутності китайської культури та зразків образотворчого мистецтва Заходу. Дуньхуан – унікальний регіон, який був центром Шовкового шляху та репрезентував результати культурної взаємодії Китаю та Заходу. Мистецтво гротів
Дуньхуану демонструє тенденції буддизму, які розкривають культурну взаємодію Китаю та Індії.
Кольорові рішення, композиція та сюжети фресок Дуньхуану репрезентують дві ключові тенденції –
сприйняття західної культури та вплив індійського буддизму. Проаналізовано олійний живопис
китайських митців: Дун Сівень «Казахська пастушка», «Кайго-дадянь» («Церемонія проголошення
створення КНР»), Чан Шухун «Цзю-цен-Лоу» («Дев’ять поверхів»), Цзен Хао «Фейтянь» («Апсари, що літять»), «Гуань Інь». Домінантні характеристики мистецтва фресок у печерах Дуньхуану репрезентовано в китайському олійному живописі ХХ століття. Висновки. У результаті дослідження з’ясовано, що мистецтво гротів Дуньхуану демонструє перетин китайської та індійської
культур, західної та східної традицій. У роботах Дун Сівеня «Казахська пастушка», «Кайго-дадянь»
(«Церемонія проголошення створення КНР»), Чан Шухуна «Цзю-цен-Лоу» («Дев’ять поверхів»), Цзен Хао «Фейтянь» («Апсари, що летять»), «Гуань Інь» виявлено сучасне творче осмислення фресок Дуньхуану.
The purpose of this article is to study the peculiarities of the influence of Dunhuang frescoes on
Chinese oil painting of the twentieth century. Methods. A systematic approach determines the use of a set
of methods. Historical and cultural, comparative, semiotic methods made it possible to reveal the influence
of Dunhuang frescoes on Chinese oil painting of the twentieth century. The generalization method was used
to formulate the results of the article. Results. Dunhuang is a unique region where the traditions of the East
and West, China, India and European countries are combined. This unique situation is due to the fact that
the Dunhuang Caves were located in the center of the Silk Road. The artists who painted frescoes in the
Dunhuang caves represented a combination of different traditions, original means of painting, composition
and plot, unique craftsmanship and original colors. Chinese artists of the ХХ century greatly appreciated
Dunhuang frescoes and continued the tradition of cave paintings. Oil painting by Chinese artists is analyzed:
Xiwen «Kazakh Shepherdess», «Ceremony of Proclamation of the Creation of the PRC», Chang Shuhong
«Nine Floors», Zeng Hao «Feitian» and «Guan Yin». The oil paintings of artists of the ХХ century were
strongly influenced by frescoes from the Dunhuang caves. Artists used the colors, subjects, compositions and
images that we can see on the walls of the Dunhuang Caves. That the frescoes from the Dunhuang caves
are of great importance for the development of oil painting in China. Conclusions. As a result of the study,
it was found that the art of Dunhuang grottoes demonstrates the intersection of Chinese and Indian cultures,
Western and Eastern traditions. In the works of Dong Siven Xiwen «Kazakh Shepherdess», «Ceremony of
Proclamation of the Creation of the PRC», Chang Shuhong «Nine Floors», Zeng Hao «Feitian» and «Guan
Yin» revealed a modern creative understanding of the frescoes of Dunhuang.