Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Ван Шижу
dc.contributor.author Денисюк, Ольга Юріївна
dc.contributor.author Wang Shiru
dc.contributor.author Denysiuk, Olha
dc.date.accessioned 2024-01-10T12:47:15Z
dc.date.available 2024-01-10T12:47:15Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation Ван Шижу, Денисюк О. Вплив фресок Дуньхуану на олійний живопис Китаю ХХ ст. / Ван Шижу, Ольга Денисюк // Збірник наукових праць «Українська академія мистецтва». Київ, 2023. Вип. 34. С. 71-76. en_US
dc.identifier.uri http://195.20.96.242:5068/kvnaoma-xmlui/handle/123456789/558
dc.description.abstract Мета статті – вивчити особливості впливу фресок Дуньхуану на китайський олійний живопис ХХ століття. Методи дослідження. Системний підхід зумовлює використання комплексу методів. Історико-культурний, компаративний та семіотичний методи дали змогу виявити вплив фресок Дуньхуану на китайський олійний живопис ХХ століття. Метод узагальнення використано для формулювання підсумків статті. Результати. Китайський олійний живопис ХХ століття демонструє синтез реалістичних тенденцій, національної самобутності китайської культури та зразків образотворчого мистецтва Заходу. Дуньхуан – унікальний регіон, який був центром Шовкового шляху та репрезентував результати культурної взаємодії Китаю та Заходу. Мистецтво гротів Дуньхуану демонструє тенденції буддизму, які розкривають культурну взаємодію Китаю та Індії. Кольорові рішення, композиція та сюжети фресок Дуньхуану репрезентують дві ключові тенденції – сприйняття західної культури та вплив індійського буддизму. Проаналізовано олійний живопис китайських митців: Дун Сівень «Казахська пастушка», «Кайго-дадянь» («Церемонія проголошення створення КНР»), Чан Шухун «Цзю-цен-Лоу» («Дев’ять поверхів»), Цзен Хао «Фейтянь» («Апсари, що літять»), «Гуань Інь». Домінантні характеристики мистецтва фресок у печерах Дуньхуану репрезентовано в китайському олійному живописі ХХ століття. Висновки. У результаті дослідження з’ясовано, що мистецтво гротів Дуньхуану демонструє перетин китайської та індійської культур, західної та східної традицій. У роботах Дун Сівеня «Казахська пастушка», «Кайго-дадянь» («Церемонія проголошення створення КНР»), Чан Шухуна «Цзю-цен-Лоу» («Дев’ять поверхів»), Цзен Хао «Фейтянь» («Апсари, що летять»), «Гуань Інь» виявлено сучасне творче осмислення фресок Дуньхуану. The purpose of this article is to study the peculiarities of the influence of Dunhuang frescoes on Chinese oil painting of the twentieth century. Methods. A systematic approach determines the use of a set of methods. Historical and cultural, comparative, semiotic methods made it possible to reveal the influence of Dunhuang frescoes on Chinese oil painting of the twentieth century. The generalization method was used to formulate the results of the article. Results. Dunhuang is a unique region where the traditions of the East and West, China, India and European countries are combined. This unique situation is due to the fact that the Dunhuang Caves were located in the center of the Silk Road. The artists who painted frescoes in the Dunhuang caves represented a combination of different traditions, original means of painting, composition and plot, unique craftsmanship and original colors. Chinese artists of the ХХ century greatly appreciated Dunhuang frescoes and continued the tradition of cave paintings. Oil painting by Chinese artists is analyzed: Xiwen «Kazakh Shepherdess», «Ceremony of Proclamation of the Creation of the PRC», Chang Shuhong «Nine Floors», Zeng Hao «Feitian» and «Guan Yin». The oil paintings of artists of the ХХ century were strongly influenced by frescoes from the Dunhuang caves. Artists used the colors, subjects, compositions and images that we can see on the walls of the Dunhuang Caves. That the frescoes from the Dunhuang caves are of great importance for the development of oil painting in China. Conclusions. As a result of the study, it was found that the art of Dunhuang grottoes demonstrates the intersection of Chinese and Indian cultures, Western and Eastern traditions. In the works of Dong Siven Xiwen «Kazakh Shepherdess», «Ceremony of Proclamation of the Creation of the PRC», Chang Shuhong «Nine Floors», Zeng Hao «Feitian» and «Guan Yin» revealed a modern creative understanding of the frescoes of Dunhuang. en_US
dc.language.iso other en_US
dc.subject Дуньхуан en_US
dc.subject фреска en_US
dc.subject олійний живопис en_US
dc.subject вплив en_US
dc.subject Дун Сівень en_US
dc.subject Чан Шухун en_US
dc.subject Цзен Хао en_US
dc.subject Dunhuang en_US
dc.subject fresco en_US
dc.subject oil painting en_US
dc.subject influence en_US
dc.subject Dong Xiwen en_US
dc.subject Chang Shuhong en_US
dc.subject Zeng Hao en_US
dc.title Вплив фресок Дуньхуану на олійний живопис Китаю ХХ ст. en_US
dc.title.alternative The influence of Dunhuang fresco on the oil painting of CHINA of the ХХ century en_US
dc.type Article en_US


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу