Короткий опис(реферат):
Мета статті – обґрунтувати визначення поняття «молодий митець» у сучасному українському контексті, що різниться від міжнародних мистецьких традицій. Запропонована стаття
присвячена дослідженню термінологічних підходів до поняття «молодий митець» та їхньому впливу
на розвиток сучасного мистецтва в Україні. На основі аналізу джерел, емпіричних даних і порівняльного аналізу з міжнародними підходами стаття визначає різницю в розумінні цього поняття
та показує необхідність створення чітких критеріїв і термінологічних меж для «молодого митця»
в українському мистецтві. Відсутність таких визначень ускладнює ідентифікацію того, хто може
вважатися молодим художником в Україні, їхнє визнання та підтримку. Методологія дослідження
базується на мультидисциплінарному підході, включає аналіз, порівняння та синтез інформації з
різних джерел. Основні результати дослідження дають змогу стверджувати, що український контекст мистецького середовища має свої специфічні особливості в розумінні та визначенні поняття
«молодий митець». У статті проаналізовано терміни «emerging artist», «early career artists», розглянуто вироблені західними дослідниками критерії визначення молодих митців, розглянуто також
українські аналоги, які не є повною відповідністю. Висновки дослідження. Дослідження показало
значущу відмінність у термінологічних підходах до визначення поняття «молодий митець» між
закордонними мистецькими дослідженнями та практиками й українським мистецьким контекстом. Українські дослідження визначають молодого митця як художника віком до 35 років, тоді
як західноєвропейська або американська мистецька наука наголошує на інших критеріях, таких як
досвід та цілеспрямованість у творчому розвитку. Отримані результати свідчать про необхідність
визначити чіткі критерії та термінологічні межі для поняття «молодий митець» в українському
мистецтві. Недостатня чіткість визначення молодого митця українськими дослідниками залишає
поняття практично не осмисленим та не проаналізованим, що ускладнює ефективність ініціатив
із підтримки та розвитку сучасного мистецтва в Україні.
Contemporary art studies face the challenge of defining the concept of "emerging artist" in the
Ukrainian context, which differs from Western artistic traditions. This article investigates the terminological
approaches to the notion of an "emerging artist" and their impact on the development of contemporary art in Ukraine. Based on literary analysis, empirical data, and a comparative analysis with Western approaches,
the article identifies differences in the understanding of this concept and highlights the necessity of establishing
clear criteria and terminological boundaries for "young artists" in Ukrainian art. The research results enable
the formulation of practical recommendations for creating a support and development system for young artists
in Ukraine. This will contribute to the development of contemporary Ukrainian art and its integration into
the international art context. The methodology of the research is based on an interdisciplinary approach, involving the analysis, comparison, and synthesis of information from various sources. Key findings of the study suggest that the Ukrainian art environment has its specific features in understanding and defining an "emerging artist". When devising strategies for supporting and developing contemporary art in the country, it
is essential to consider the achievements of Western art studies. Establishing clear criteria and terminological
boundaries for this concept will facilitate the more effective integration of emerging Ukrainian artists into
the international art context and promote their potential as creative individuals capable of reimagining and
transforming traditional artistic forms in accordance with contemporary demands.