Короткий опис(реферат):
Метою статті є дослідження феномена українського мистецтва у 1920–1930-х рр.
у Франції та його впливу на культурні взаємозв’язки між цими країнами. Методи дослідження.
В основу дослідження покладено історичний метод та метод аналізу, які дали змогу висвітлити
як загальноісторичні, так і мистецькі процеси, що відбувалися упродовж досліджуваного періоду,
а також визначити роль образотворчого мистецтва в культурній дипломатії України у Франції.
Результати. У пропонованій роботі увагу приділено поняттю «культурна дипломатія» та його ролі
у міжнародних зв’язках. Як перший приклад національної української дипломатії, зокрема, на території Франції частково представлено діяльність Української республіканської капели. Особливий
фокус скеровано на діяльність українських художників-емігрантів та певною мірою на кінематограф, оскільки вони були двома наймасштабнішими феноменами, що дотичні до теми нашої роботи.
Висновки. Під час дослідження нами проаналізовано діяльність українських художників у Франції
та виставкову роботу окремих мистців. Таким чином, у статті висвітлено активний розвиток
українського мистецтва у досліджуваний період як на теренах України, так і у Франції, а також
підтверджено нерозривний культурний зв’язок між обома країнами. Значущість нашого дослідження полягає у комплексному висвітлені теми, а також в його ролі для подальшого дослідження
культурних взаємозв’язків України і Франції в різні історичні періоди. Результати дослідження
можуть також бути використані як контрпропаганда проросійським наративам як в Україні, так
і у Франції, а також у межах франкофонних територій. Форматами для такої контрпропаганди
можуть бути лекції, виступи на конференціях та в ЗМІ, статті у наукових та науково-популярних виданнях тощо.
The purpose of this article is to study the phenomenon of Ukrainian art in France in the 1920s
and 1930s and its impact on cultural relations between these countries. Research methods. The research is
based on the historical method and the method of analysis, which made it possible to highlight both general
historical and artistic processes that took place during the period under study, as well as to determine
the role of visual arts in the cultural diplomacy of Ukraine in France. The results. In the proposed work,
attention is paid to the concept of "cultural diplomacy" and its role in international relations. As the
first example of national Ukrainian diplomacy, particularly on the territory of France, the activity of the
Ukrainian Republican Chapel is partially presented. Special focus is directed to the activities of Ukrainian
emigred artists and, to a certain extent, cinematography, as they were the two largest phenomena related to
the topic of our work. Conclusions. During the research, we analyzed the activities of Ukrainian artists in
France and the exhibition work of individual artists. Thus, the article highlights the active development of
Ukrainian art in the studied period both on the territory of Ukraine and in France, and also confirms the
inseparable cultural connection between both countries. The significance of our study lies in the complex
covered topics, as well as in its role during the further study of cultural relationships between Ukraine and
France in different historical periods. The results of the study can also be used as counter-propaganda to
pro-Russian narratives, both in Ukraine and in France, as well as within francophone territories. Formats
for such counter-propaganda can be lectures, speeches at conferences and in mass media, articles in
scientific and popular scientific publications, etc.